אביגדור פלדמן, דרמה קינג

פלדמן אמר שהפרקליטות הייתה רוצה שפינטו ימות בארה"ב. למה? הוא לא הסביר. זו לא הסתה?

עורך דין אביגדור פלדמן / צילום: יונתן בלום
עורך דין אביגדור פלדמן / צילום: יונתן בלום

כשקיבלתי את רישיון עורך הדין שלי, ידעתי שהדבר האחרון שבו אני רוצה לעסוק זה עריכת דין. בעיקר מתוך הכרה שאני לא בנוי להגן על אנשים שאינני מאמין ביושרם ובחפותם.

אני נזכר בכך בכל פעם שאני רואה את מצעד הסנגורים הפליליים עם המנטרות השגרתיות שלהם: "ללקוח שלי אין קשר למקרה"; "אין שום ראיות"; "זו טעות של הפרקליטות"; "עוול גדול"; ומילת המפתח: "רדיפה". נאשם או חשוד שיש לו סנגור מקבל ממנו תעודת יושר עוד בטרם משפט, לפעמים בטרם חקירה, גם כאשר ברור שמדובר ברוצח או באנס נתעב. ברוב המקרים אותם "נרדפים" מוכנסים לבתי הכלא, כמובן.

ליגת על

מכל אלה אביגדור פלדמן מהווה ליגה בפני עצמה. אדם מאוד מורכב: מצד אחד ליברל המגן על חלשים ונדכאים; וגם על פושעים העושקים, ולפעמים רוצחים, חלכאים ונדכאים מהסוג שפלדמן מייצג.

אני מביט בו בטלוויזיה, שומע וקורא את דבריו - וכולי תמיהה: איך הוא יכול להיות כזה? מאיזה חומר עשוי אדם המסוגל בהבל-פה לומר על השחור ביותר שהוא לבן? האם זה רק סכומי-העתק שפלדמן דורש עבור שירותיו הכוללים את אומנות המשחק?

נאור, מוכשר וארטיסט

לא מפליא בכלל שנוכל כמו הרב יאשיהו פינטו הגיע אל פלדמן. הפרקליט הנאור מבוקש מאוד בקהילייה הפלילית של המדינה. פינטו החליט לשכור את שירותיו של פלדמן לאחר שחתם על עסקת טיעון עם המדינה.

בשביל מה הוא נזקק לפרקליט חדש לאחר שחתם על עסקת הטיעון? אם זה לא היה ברור אז, הרי שעכשיו זה נראה מאוד ברור. נראה שכבר אז התכוון פינטו לעשות הכול כדי להתחמק מהדין, כולל ההסכם שעליו חתם. ולכך הוא צריך לא סתם עורך דין מוכשר, אלא גם בעל תדמית של אדם נאור, אינטלקטואל, ובתור צ'ופר - גם ארטיסט לא קטן.

רופא בשביל פינטו

אתמול (ג') שבר פלדמן אפילו את השיאים שלו בתחום הדרמטי. לאחר שבית המשפט העליון קבע כי על פינטו לשוב לארץ בתוך כמה ימים, טען פלדמן בדיון שהפרקליטות הייתה רוצה שהוא ימות בארצות-הברית. האם אין כאן אלמנט של הסתה נגד הפרקליטות? אבל מעבר לכך, למה? למה שהפרקליטות תרצה בכך? פלדמן לא הסביר.

הוא כן אמר, כנראה פליטת-פה, ששולחו לקה בסרטן הערמונית. בארץ מטפלים בסרטן הערמונית, שהוא לרוב סרטן קל שניתן לטיפול מלא, כל הזמן. אם פינטו ופלדמן יבקשו, אני מוכן להמליץ להם על רופא שבתחום זה אין טוב ממנו, וזה מידיעה אישית. שמו הוא פרופסור קובי רמון מ"שיבא".

במקום להסית, מר פלדמן, כדאי שתרים אליו טלפון.