משה חוגג מקים קרן צמיחה להשקעות בהיקף של 30 מ' ד'

הקרן החדשה של חוגג תשקיע בחברות בוגרות ■ בכוונת הקרן להשקיע בסטארט-אפים עם הכנסות שנתיות של מינימום 15 מיליון דולר

משה חוגג / צילום: סיון פרג'
משה חוגג / צילום: סיון פרג'

עשרה חודשים אחרי שהודיע על השקת הקרן השנייה של סינגולריטים בהיקף של 100 מיליון דולר, שעל משקיעיה נמנים בכירים מענקיות האינטרנט הסיניות Tencent ו-Renren, היזם והמשקיע משה חוגג מכריז על הקמת קרן חדשה. הפעם מדובר בקרן קטנה יותר בהיקף של 30 מיליון דולר בלבד והייעוד הוא השקעה בחברות בוגרות בלבד (Growth Fund).

בפורטפוליו של שתי הקרנות הראשונות - בהיקף כולל של 120 מיליון דולר - נמצאות כ-30 חברות, בהן StoreDot, שנבחרה בשבוע שעבר לחברה המבטיחה של "גלובס" לשנת 2015; Infinity AR; Effective Space; Get Stocks ועוד.

כאמור, בקרן הקודמת נכנסו להשקעה שתיים מחברות הטכנולוגיה המובילות בסין. חברת Tencent הסינית עומדת מאחורי שירותים מובילים, בהם אפליקציית ההודעות המיידיות WeChat, והיא נסחרת סביב 215 מיליארד דולר והיא החברה השנייה בגודלה בסין אחרי עליבאבא ואחת הגדולות בעולם. חברת renren עומדת מאחורי "פייסבוק הסינית" ונסחרת סביב 1.8 מיליארד דולר.

בכוונת הקרן להשקיע בסטארט-אפים עם הכנסות שנתיות של מינימום 15 מיליון דולר. הכוונה היא להשקיע השקעה נרחבת ב-2-3 חברות ובהמשך לבדוק אפשרות לגייס קרן נוספת, בכפוף להצלחת הקרן הקיימת.

"לאחר שתי קרנות מצליחות בהיקף כולל של יותר מ-120 מיליון דולר, אנחנו פונים לבחון את תאוריות ההשקעה שלנו על חברות סטארט-אפ בשלות יותר״, אמר חוגג. "אנחנו מתמקדים כעת בקרן ניסיונית, קטנה, שאם תוכיח את עצמה, תסלול את הדרך לקרן גדולה ומשמעותית המתמקדת בחברות בשלות".