מחפשת לעזור: גוגל השיקה קרן ענק לעידוד מו"לים

מטרת הקרן, בהיקף של 150 מיליון אירו: לעודד חדשנות במדיה הדיגיטלית בקרב אתרי תוכן, סטארט-אפים בתחום החדשות ואנשים פרטיים

במשך תקופה ארוכה מנהלת גוגל יחסי אהבה-שנאה עם המוציאים לאור באונליין. לפעמים גוגל מפנה טראפיק מתוצאות החיפוש הישר אל האתרים של המו"לים; ולפעמים היא דווקא שוללת מהם טראפיק, כשהיא מציגה כותרות של אייטמים חדשותיים שנסרקו מהאתרים שניתנים לקריאה, וחוסכת את הצורך להיכנס לתוך האתר עצמו.

בסוף השבוע השיקה גוגל מהלך חדש שנועד לחבק את אתרי התוכן הגדולים. ענקית האינטרנט הודיעה על השקת קרן בשם "Digital News Initiative" (קרן DNI), בהיקף של 150 מיליון אירו, שמטרתה לעודד חדשנות בעולם המדיה הדיגיטלית בקרב מוציאים לאור.

הכוונה להשיק קרן כזו פורסמה כבר לפני כחצי שנה, אך כעת מדובר בהשקה הרשמית של הקרן, שכ-50 מיליון אירו ממנה ייתרמו ב-3 השנים הקרובות לפרויקטים בתחום, ללא מחויבות כלשהי להשתמש בשירותים ובמוצרים של גוגל.

תוכנית הגשת הבקשות לקבלת הכספים מהקרן החדשה של גוגל מתחלקת ל-3 קריטריונים: הראשון הוא לפרויקטים מוקדמים, שגוגל תממן באופן מלא במסלול מהיר עד ל-50 אלף אירו; פרויקטים בינוניים, שזקוקים למימון של עד 300 אלף אירו, יזכו למימון של עד 70% מגוגל; ופרויקטים גדולים שזקוקים למימון של עד מיליון אירו, יזכו גם כן למימון של עד 70% מענקית החיפוש.

הגשת הפרויקטים פתוחה למוציאים לאור, לסטארט-אפים בתחום החדשות ולאנשים פרטיים ממדינות אירופה השונות. המתאימים ביותר ייבחרו על-ידי ועדה שכוללת בכירים מתחום המו"לות כמו "טלגרף", "דר שפיגל" ואחרים.

גוגל השיקה בתחילת החודש מהלך נוסף, שנועד לחבר את אתרי התוכן עוד יותר לעולם הדיגיטלי, עם Accelerated Mobile Pages (AMP), שמטרתה להציע לאתרי תוכן ומו"לים דיגיטליים פרויקט קוד פתוח, ששילובו באתרים המותאמים סלולרית של המו"לים אמור להאיץ את הגלישה עבור המשתמשים. עם האתרים שאיתם עובדים גוגל בפרויקט הזה נמנים "ניו-יורק טיימס", "גרידיאן", "פייננשל טיימס" ואחרים.

גוגל ניוז
 גוגל ניוז