לקוחה חויבה ב-4 שקלים בבית קפה בצפון - על קרח במשקה

"הכול כלול" עם סיון כהן בערוץ 10: קפה "קופי ענן" חייב את הלקוחה על קרח במיץ התפוזים שרכשה ■ בית הקפה בתגובה: בד"כ אנחנו מחייבים קבוצות על שקית קרח ■ בדיקה של התוכנית: בית הקפה לא מוכר שקיות קרח

קופי ענן רמת הגולן/ צילום: דר אבישי טייכר. מתוך אתר פיקיוויקי
קופי ענן רמת הגולן/ צילום: דר אבישי טייכר. מתוך אתר פיקיוויקי

על מחירים מופקעים בבתי קפה בתל-אביב כבר נכתב רבות, אבל ספק אם שמעתם על חיוב כזה בבית קפה באזור צפון הארץ. לתוכנית "הכול כלול" עם סיון כהן בערוץ 10 הגיעה תלונה מלקוחה, שבילתה עם משפחתה באזור הר בנטל ברמת הגולן - שבוודאי תרגיז אתכם.

הלקוחה קנתה בבית הקפה "קופי ענן" 3 כוסות מיץ תפוזים סחוט, עליהן שילמה 48 שקל, אבל בחיוב נוסף שהיא גילתה רק בחשבונית, התברר כי היא חויבה ב-4 שקלים - על הקרח במשקאות.

קופי ענן. צילום: באדיבות הכול כלול
 קופי ענן. צילום: באדיבות הכול כלול

מבית הקפה נמסר בתגובה כי "הלקוחה אכן חויבה בטעות עבור הקרח, ועלינו לתקן את אופן החיוב במערכת הממוחשבת בכדי שלא ייווצר שוב חיוב שגוי".

ואולם, בבית הקפה טענו כי "בדרך-כלל מחייבים בתשלום קבוצות המקיימות פיקניקים ומפגשים על ההר שרוכשות שקיות קרח. ההר הוא אתר מורשת, עם תצפית לקוניטרה הסורית וכן בונקר משוחזר, ולכן הוא מאוד מבוקש על-ידי קבוצות מהארץ ומחו"ל. בית הקפה הוא רק חלק מהאתר", נמסר.

ואולם, מבדיקה של התוכנית "הכול כלול" עולה כי בית הקפה כלל לא מוכר שקיות קרח, כך שנשאלת השאלה האם החיוב המוזר הוא פשוט "שיטת מצליח"?