איפה ניתן לקנות בזול כרטיסים להפקות חנוכה הנוצצות?

איש כבר לא רוכש כרטיסים במחיר מלא של מאות שקלים למופעי חנוכה: כדאי לברר מראש באילו מועדוני צרכנות טמונות ההנחות הטובות ביותר, ומהן החלופות ■ צפו במחירי הכרטיסים להצגות וברשימת הלהיטים התורנים

והנה מתחיל שוב הפסטיבל: המחיר הרשמי של כרטיס לפסטיגל עומד על 170 שקל בשעה שהמחיר המוזל דרך מועדוני צרכנות יורד עד 50 שקל - פחות משליש המחיר. ב-2011, אם ינחם אתכם לדעת, מחיר הכרטיס בקופה עמד על 210 שקל ומנגד מי שרכש את הכרטיס דרך "חבר" שילם 40 שקל בלבד - פחות מחמישית המחיר המלא.

גם המחיר המלא למופע "מותק של פסטיבל" או למופע "המלך ואני" עומד על כ-170 שקל לראש. במקרה דמיוני, לפיו רכישת הכרטיסים תתבצע בקופת המופע, משפחה בת חמש נפשות תיאלץ להיפרד מ-850 שקל לפחות לפני הוצאות מסביב (כיבוד, חניה, דלק וכד') - אלא שקשה להאמין שמישהו נוהג כך: אין זה סוד כי רכישת כרטיסים דרך גופים שונים, בהם מועדוני צרכנות, ועדי עובדים או חברות כרטיסי האשראי יוכלו להוזיל את המחיר: במקרה הטוב פחות בחצי מחיר מזה הנקוב, ובמקרה הטוב יותר - לכדי שליש ורבע מהמחיר המלא. וכך, אם אתם מתעתדים לפקוד 2-3 מופעים במהלך חג החנוכה העמוס באינספור אירועים לילדים - מדובר בחיסכון של מאות שקלים.

בכל מקרה, נשוב ונדגיש כי רק בודדים רוכשים כרטיס במחיר מלא המוגדר, ולא בכדי, כמחיר פיקטיבי, כזה שמטרתו להמחיש את גובה ההנחה לכאורה שמעניקים הגופים השונים, וכאן הזירה התחרותית באה היטב לידי ביטוי: מיהו ארגון הצרכנים שמעניק את המחיר המשתלם למופעים - האם יהיה זה מועדון הצרכנות בו אתם חברים? אולי דווקא בהטבות למחזיקי כרטיסי האשראי השונים תשיגו את המחיר המשתלם? ואולי רשתות המזון שנכנסו לזירת התחרותית מציעות את המחיר הזול?

מנגד, מול הקרנבל של הפקות הענק ובראשן הפסטיגל, יועלו לא מעט הצגות מקומיות שמציעות לא רק אלטרנטיבה שפויה במחיר, שאחרי הנחה עומד על כ-40 שקל לכרטיס, אלא גם תמורה אחרת בעד האגרה - נוצצת אולי פחות, אבל כזו שהורים רבים מעדיפים להעניק לילדיהם. בין ההפקות הרבות בזירה הזו הצגות תיאטרון בהפקות מקור, או כאלו המבוססות על ספרי ילדים, בהן לדוגמה הצגות הילדים המשובחות של תיאטרון אורנה פורת לילדים. הפקות מקומיות יועלו בכל רחבי הארץ: הסופגטרון בתיאטרון חיפה, הצגות שונות יוצגו בתיאטרון המדיטק בחולון ובתיאטרון ירושלים, פסטיבל "ספרים על הבמה" שיתקיים במוזיאון תל אביב ושיארח הצגות ילדים מוצלחות של תיאטרון ארצי לנוער - בהן "והילד הזה הוא אני", "המפוזר מכפר אז"ר" ועוד. כרטיסים מוזלים להפקות המקומיות יעמדו על 30-40 שקל דרך חבר, למשל (כמו "טובים השניים" הנפלאה), כך שמדובר בפיסת תרבות מוצלחת שלרוב אינה כרוכה בהוצאה גדולה.

מסקירת המחירים המוזלים דרך הגופים השונים עולה כי מועדון הצרכנות "שלך" (עובדי רשויות מקומיות) מציע את המחירים הזולים ביותר למרבית להיטי החג, גם כאשר מדובר על מופע החנוכה המוזל שמציע רמי לוי (גיבורי האור), שמחירו הסמלי ממילא נחתך מ-20 שקל - ל-10 שקלים לכרטיס. בנוסף, דרך מועדון שלך ניתן לרכוש כרטיס לפסטיגל או למופע מותק של פסטיבל ב-50 שקל, ולמי שאין בסביבתו מכרים עובדי הרשויות המקומיות יוכל לחפש מילואמיניקים או גמלאי צה"ל ולרכוש כרטיס למופעים בכ-60 שקל דרך המועדונים אשמורת 360, חבר או בהצדעה.

כרטיסים למופע הקוסם או הדרקון המתוק שלי אפשר להשיג ב-30 שקל לעובדי התעשייה האווירית או ב-20 שקל אם ביצעתם קנייה ב-100 שקל בחנויות בקניוני ארנה (נהריה, הרצליה, אשדוד), זאת כאשר המחיר המלא למופעים הללו עומד על 140 שקל, מכאן שכדאיות ההנחה היא משמעותית וכדאי להשקיע זמן בחיפוש אחר הכרטיס המשתלם שיאפשר לכם לפקוד כמה וכמה הצגות במהלך ימי החג.

 

כמה עולים כרטיסים לאירועי חנוכה בתיאטראות ברחבי הארץ
 כמה עולים כרטיסים לאירועי חנוכה בתיאטראות ברחבי הארץ

כמה עולים כרטיסים ללהיטים של חנוכה
 כמה עולים כרטיסים ללהיטים של חנוכה