UBS: זו ההתחלה של הסוף: השוק השורי בישורת האחרונה

גו'ליאן עמנואל, אסטרטג שווקים בכיר ב-UBS, מציין מספר גורמים המאותתים על קיצו של השוק השורי ■ להערכתו, ה"בום" בפעילות המיזוגים והרכישות והעלייה בתנודתיות בשווקים - דומים מאוד לסימפטומים שהיו לפני המשברים ב-2000 ו-2007

וול סטריט / צילום: צילום: shutterstock
וול סטריט / צילום: צילום: shutterstock

ג'וליאן עמנואל, אסטרטג שווקים בכיר ב-UBS, מעריך שהגל השורי בשווקים קרוב לסיום. בסקירה שפרסם לאחרונה, טוען עמנואל כי "לאחר 6.5 שנים ועליות של יותר מ-200%, השוק השורי הגיע לישורת האחרונה".

אומנם עמנואל מציין כי השווקים עדיין לא הגיעו לפסגה ויכולים עדיין לטפס לגבהים חדשים מאחר ש"שווקים שוריים אינם מתים מזיקנה", באותה נשימה הוא מעריך שקיימים מספר גורמים המאותתים על סופו של השוק השורי.

עמנואל מציין כי הגידול בפעילות המיזוגים והרכישות (Mַָ&Aׂׂ) בתקופה האחרונה, היא תוצר מדאיג של האתגר העומד בפני החברות בכל הנוגע לגידול ההכנסות שלהן. הוא מזכיר בעניין זה את עסקת המיזוג העצומה שנרקמת בין פייזר לאלרגן כעסקה שמזכירה לו עסקאות מיזוג דומות של AOL וטיים וורנר, לקראת משבר הדוט.קום ב-2000 וכן המיזוג של RBS ו-ABN-AMRO לקראת משבר הסאב-פריים ב-2007.

האסטרטג של UBS טוען כי מבחינת מחזורי העסקאות, השנה היא שנת שיא מבחינת פעילות המיזוגים והרכישות. הוא מציין כי עלייה חדה בפעילות של מיזוגים ורכישות מתחילה כל 3 שנים. הגל הנוכחי של ה-M&A התחיל להערכתו ב-2014. עמנואל מדגיש כי ה"בום" בפעילות המיזוגים והרכישות היה גם לפני המשבר ב-2000 וב-2007.

בנוסף, עמנואל סבור כי העלייה החדה בתנודתיות בשווקים - שנגרמה כתוצאה מההאטה בסין, חוסר הוודאות לגבי המדיניות המוניטארית של ארה"ב והירידה ברווחי החברות הגדולות - מהווה גורם נוסף המאותת על כך שהשוק השורי הגיע לסיומו.

גורם נוסף שמאותת על קיצו של השוק השורי הוא לטענתו של עמנואל העלייה בהיקף החוב שמשמש למסחר בבורסת ניו-יורק. הוא מציין כי עלייה חדה שכזו הייתה גם כן ב-2000 ו-2007.