מניית מיילן תצטרף מחר לבורסה במסגרת הרישום הכפול

יו"ר מיילן רוברט קורי יגיע בראש משלחת בכירי החברה וישתתף מחר בטקס פתיחת המסחר

הת'ר ברש ורוברט קורי / צילומים: רויטרס ובלומברג
הת'ר ברש ורוברט קורי / צילומים: רויטרס ובלומברג

מניית מיילן תצטרף מחר (ד') לבורסה בת"א במסגרת הרישום הכפול, ותהפוך לאחת החברות הגדולות ביותר בבורסה. יו"ר מיילן רוברט קורי יגיע בראש משלחת בכירי החברה וישתתף מחר בטקס פתיחת המסחר.

מיילן נסחרת בנאסד"ק בשווי 22.5 מיליארד דולר, כך שכשהיא תצורף למדד ת"א 25 היא תהיה אחת משלוש החברות הגדולות במדד - אחרי טבע ולצד פריגו. אם לא תצליח להשיג בעלות מלאה על פריגו, המשמעות תהיה שגם מניית פריגו תמשיך להיסחר בבורסה, ושמדד ת"א 25 יהיה בעל הטייה משמעותית לענף הפארמה האמריקאי.

חברת התרופות מיילן נרשמת למסחר בארץ כחלק מהניסיון שלה להשתלט על פריגו, שנסחרת בבורסה המקומית מאז שרכשה את אגיס הישראלית לפני כעשור. הצעת הרכש של מיילן לבעלי המניות של פריגו כוללת גם רכיב מנייתי, וכחברה במסגרת הרישום הכפול היא זכאית לפטור מפרסום תשקיף שאושר על ידי רשות ניירות ערך. לכן, חלק מהמאבק של מיילן ופריגו היה גם בזירה המשפטית. בשבוע שעבר נדחתה בקשת פריגו לצו מניעה, דבר שסלל את האפשרות של מיילן להירשם למסחר בת"א. במסגרת ביקורו, קורי ייפגש עם משקיעי פריגו בניסיון לשכנע אותם להיענות להצעת הרכש.

הצעתה של מיילן כוללת תשלום של 2.3 מניות מיילן ו-75 דולר במזומן עבור כל מניית פריגו, כלומר, כ-180 דולר - פרמיה של 13% על מחיר מניית פריגו. בסה"כ שווי העסקה כיום כ-26.5 מיליארד דולר. בפריגו מתנגדים בתוקף להצעת הרכש, וממליצים שוב לבעלי המניות לא להיענות לה. ההצעה בתוקף עד ל-13 בנובמבר.

היום פורסם מכתב נוסף ששלח יו"ר ומנכ"ל פריגו, ג'וזף פאפא, לבעלי המניות ובו טען כי מיילן נוקטת מדיניות של הטעיה במטרה לשכנע את בעלי המניות למכור את מניותיהם. לדבריו, לכך יהיו "השלכות הרסניות" על שווי השקעתם. "אני מפציר בכם להתעלם מהנימוקים המלאכותיים ולהימנע ממכירת מניותיכם במסגרת הצעת הרכש, החסרה ובלתי מספקת בעליל, של מיילן", כתב פאפא.

אחד הנימוקים שלו נגד ההצעה הוא הממשל התאגידי של מיילן, שהוא מגדיר כ"ירוד" ולדבריו הדבר מוביל לדיסקאונט במניית מיילן. "רשות ניירות הערך האמריקאית (SEC) מנהלת חקירה בעניינה של מיילן, בקשר עם עמידתה בחובות הגילוי הנוגעות לעסקאות בעלי עניין, בהתייחס לעסקאות נדל"ן בהן היו מעורבים החברה והדירקטור ה'בלתי תלוי' המוביל שלה", כותב פאפא. "מיילן, כפי שמסתבר, זומנה לחקירה על ידי ה-SEC כבר בספטמבר, אולם בחרה שלא לגלות את דבר החקירה לציבור במשך שבעה שבועות". לדבריו, לבעלי המניות של פריגו יש זכות לדעת את העובדות.

עוד טוען פאפא שמיילן מתעלמת ממדדים ממשיים וממציאה מדדים "מלאכותיים" לצורך הצדקת העסקה, ומצטט אנליסטים שתומכים בטענות פריגו. בהתייחסות ספציפית לישראל (המכתב תורגם גם לעברית, לטובת בעלי המניות בארץ), כותב פאפא כי בשונה מפריגו, מחויבותה של מיילן לישראל "חלשה ומוטלת בספק".