חברת החשמל: ייתכנו הפסקות חשמל בימים הקרובים

החברה מזהירה משיבושים נוכח מזג-האוויר: "לשילוב של האבק והגשמים יש פוטנציאל להפרעות באספקת החשמל והחברה נערכת בהתאם"

חברת החשמל מתריעה מאפשרות להפסקות חשמל בימים הקרובים: החברה מסרה כי קיבלה היום (ג') מהשירות המטאורולוגי התראת מזג-אוויר הכוללת רוחות מזרחיות חזקות הנושבות מכיוון צפון ערב הסעודית וירדן לכיוון ישראל, רוחות שגורמות לסופות חול וענני אבק, אשר יגרמו להגבלת הראות. משעות אחר-הצהריים צפויים להתפתח עננים, סופות רעמים וברקים מקומיים. האובך צפוי גם להמשך הלילה ומחר, בפרט בצפון הארץ.

"לשילוב של האבק והגשמים יש פוטנציאל להפרעות באספקת החשמל, והחברה נערכת בהתאם", נמסר מחברת החשמל. "במקרה של חוטים קרועים או פגיעה במתקני חשמל, יש להתרחק מהמקום ולדווח לאפליקציית חברת החשמל או למרכז השירות 103 של חברת החשמל בנוסף, יש לחזק חפצים ואביזרים שעלולים להינתק ולהתעופף ברוח, ולפגוע בתיילי החשמל: תריסים שאינם מחוברים כראוי, מכסי מיכלים, קולטים ודוודים על הגג, אדניות, עציצים וכדומה".

לאחרונה נותקו רבבות בתים מחשמל בשל פגעי מזג-האוויר. זאת, כשבועיים לאחר שיו"ר ועד עובדי חברת החשמל, מיקו צרפתי, הזהיר בכנסת: "חכו תראו מה יהיה בסופה הקרובה". עובדי החברה מוחים על עומס עבודה בשל פיטורים ומבקשים לקדם את הרפורמה בחברת החשמל, בעוד שגורמים בהנהלה טענו כי העובדים נקטו בשביתה איטלקית וגררו רגליים בתיקון התקלות. הנושא הגיע לפתחו של ביה"ד לעבודה שהורה לעובדים לעבוד במתכונת חירום בשיא הסערה האחרונה.

הרפורמה בחברת החשמל נתקעה בשל עלותה הגבוהה הנאמדת ב-5.8 מיליארד שקל, וזאת בעוד ועד העובדים דורש כי אלפי העובדים שייצאו לפרישה מוקדמת יקבלו פיצוי של כ-1.5 מיליון שקל לעובד בממוצע.