חדשות הרכב: המכוניות האמינות בשוק שחוסכות לכם כסף

לא רואות מוסך: מגזין צרכנות הרכב הנחשב בעולם דירג את 10 המכוניות האמינות ביותר בשוק היום ■ וגם: הצצה לדגמים החדשים ביותר של טויוטה, מאזדה וניסאן שנחשפו השבוע

מגזין הצרכנות האמריקני קונסיומר ריפורט ערך את סקר אמינות הרכב השנתי שלו בשיתוף קוראיו ודירג את 10 המכוניות האמינות ביותר. בסקר השתתפו 740 אלף קוראים עם כלי רכב שונים והנה התוצאות: המותגים המובילים במדד האמינות (שנה שנייה ברציפות) הם לקסוס וטויוטה.

למרות פרשת הדיזלגייט, אאודי דורגה במקום השלישי והמכובד והראתה התחזקות משמעותית. הבאות ברשימה הן סובארו, קיה ומזדה שקיבלו ציוני אמינות גבוהים מבעליהם אולם ההפתעה היא שמותגים אלה הקדימו את הונדה שנחשבת למותג חזק מאוד באמריקה. ולא רק הונדה חטפה כאן אלא גם מותג המשנה שלה אקיורה לא הצליח לככב במקומות הראשונים בעוד שבהונדה עיקר הבעיות היו תקלות בתיבות ההילוכים בטכנולוגיית סיביטי, הרי שבאקיורה הבעיות היו בתיבת ההילוכים כפולת המצמדים ובמערכת המידע והבידור של המכוניות.

על פי המשתתפים בסקר, גם תיבות ההילוכים החדשות של ניסאן מעוררות בעיות וזה שלח את ניסאן לתחתית הדירוג ויחד איתה את מותג היוקרה שלה, אינפיניטי שסובל מתקלות במסכי המגע של המכוניות.

ומה באשר לדגמים האמריקנים? רק ביואיק נכנסה לצמרת הרשימה בעוד שפורד סומנה כבעייתית בגלל תקלות בתיבות ההילוכים האוטומאטיות. בג'נרל מוטורס אין סיבות לחייך למראה הסקר. גיאמסי, שברולט וקדילאק לא זכו לחיבוק גדול מהקהל האמריקני כאשר קדילאק שוב מקבלת ציונים לא טובים על מערכת הבידור והמידע שלה.

תאגיד פיאט קרייזלר גם הוא לא רווה נחת באמריקה והצרכנים סימנו את ראם, ג'יפ ופיאט בתחתית הסולם ואף דגם של המותגים הללו קיבל ציון מניח את הדעת כאשר עיקר הבעיות שעלו בסקר נבעו מתקלות אמינות בתיבות ההילוכים.

מותגים אירופאים אחרים כמו מיני, ב.מ.וו, פולקסווגן ופורשה קיבלו ציונים ממוצעים ודורגו בשליש העליון של הסקר לפני המותגים האמריקנים, אולם הפתעה נוספת נרשמה כאשר מרצדס הצליחה להקדים את מותגי פיאט קריזלר בלבד. ומה באשר לטסלה? 1,400 בעלים של טסלה מודל אס השתתפו בסקר וטענו כי המכונית איננה כה אמינה וזה הוריד את הדירוג שלה מתחת לממוצע.

מעניין מה תהיה השפעת התוצאות הללו על טבלת המכירות בשנה הבאה.