האובך מתגבר; חודשו ההמראות מנתב"ג

לאחר סגירת שדה דב, בנמל התעופה בן-גוריון התעכבו המראות בשל תנאי מזג-האוויר הקשים ■ בכל הארץ נמדדים נתוני זיהום חריגים בשל האובך, כשבמרכז נמדדו רמות של פי 70 מהרגיל

נתב"ג  / צלם: איל יצהר
נתב"ג / צלם: איל יצהר

האובך הכבד מוביל לשיבושים בנמלי התעופה: נמל התעופה בן-גוריון נסגר היום (ד') להמראות לזמן קצר בשל תנאי מזג-האוויר. בשעה 17:05 חודשו ההמראות, אך עדיין קיימים שיבושים ועיכובים בלוח הטיסות. הנחיתות בנתב"ג, לעומת זאת, מתקיימות כסדרן.

מוקדם יותר היום נסגר גם שדה דב בתל-אביב להמראות ולנחיתות. עוד קודם לכן הודיעו חברות התעופה ישראייר וארקיע על הפסקת טיסותיהן הפנימיות. עקב הערכה מקצועית שהראות בהמשך הערב לא תשתפר לרמה המאפשרת פעילות, הודיעה חברת ארקיע על ביטול כלל פעילות התעופה הפנים-ארצית עד לסוף היום. בסך-הכול בוטלו היום טיסות של 2660 נוסעים ב-34 טיסות של החברה.

היום חלה החמרה בזיהום האוויר במרכז הארץ: רמת הזיהום באזור המרכז הגיעה לפי 70 מביום רגיל. האבק צפוי להיעלם רק מחר, וייקח שעות עד שענן האבק יעשה את דרכו לעבר הים.

גם באריאל מורגש זינוק משמעותי ברמת זיהום האוויר. הזיהום בעיר היה הבוקר גבוה פי ארבעה מהממוצע, ובצהריים כבר נרשם זיהום הגבוה פי 67 מהממוצע. לעומת זאת, בדרום הארץ חלה ירידה ברמת זיהום האוויר.

באילת נמדדה בצהריים רמת זיהום אוויר של פי 17 מהממוצע, כאשר בבוקר היה זיהום האוויר גבוה פי 30. גם בבאר-שבע חלה אותה תופעה: בבוקר נרשם זיהום אוויר ברמה הגבוהה פי 15 מהממוצע, וכעת זיהום האוויר גבוה רק פי ארבעה מהממוצע.

בירושלים ובבית-שמש לא חל שינוי ממשי ברמת זיהום האוויר מאז הבוקר. גם בשעות הצהריים - בדיוק כמו בבוקר - נעה רמת הזיהום באזור פי שבעה מהממוצע.

מד"א טיפל בנפגעים רבים שסבלו מתנאי מזג-האוויר

האובך במקומות שונים ברחבי הארץ גרם לעלייה בכמות הפניות אשר הגיעו למוקדי מד"א מאנשים שנפגעו מפגעי מזג-האוויר.

החל משעות הערב המוקדמות אתמול (ג') ועד היום בשעות הצהריים העניקו צוותי מד"א טיפול רפואי ללמעלה מ-299 בני אדם, בהם למעלה מ-146 בני אדם שסבלו מקוצר בנשימה ומהתקפי אסטמה, למעלה מ-53 בני אדם שהתעלפו וכ-100 שסבלו מהחמרה של מחלות לב.

"במד"א שומרים על כוננות בעקבות האובך", מסר מנכ"ל מד"א, אלי בין. "על-מנת להימנע מפגיעות בנפש אני שב ומבקש מהציבור הרחב להישמע להמלצות מד"א, וקורא לסובלים מבעיות נשימה, לחולי לב וריאות, לקשישים ולנשים בהריון להישאר במבנים עם חלונות סגורים ולהימנע מפעילות מחוץ לבית".