הכסף הענק ממשיך לזרום ל-NFL: המפרסמת שתשלם 1.5 מיליארד ד'

באד לייט, מותג הבירות של חברת אנהואזר-בוש, יעניק חסות בגובה של כ-250 מיליון דולר בעונה, למשך שש שנים - לליגת הפוטבול

פוטבול, NFL / צלם: רויטרס
פוטבול, NFL / צלם: רויטרס

עד כמה נמצאת ה-NFL בסקאלות אחרות לגמרי ביחס לשאר ליגות הספורט ברחבי העולם, מבחינת יכולתה לייצר כסף גדול במיוחד - תעיד העסקה הבאה שנחתמה השבוע: באד לייט, מותג הבירות של חברת אנהואזר-בוש האמריקאית - חתם על הארכת חוזה איתה בשש שנים, עד לסוף עונת 2021/22 - תמורת סכום עתק של 1.5 מיליארד דולר. כך מפרסם דארן רובל, כתב עסקי הספורט של ESPN.

מדובר על ממוצע של 250 מיליון דולר שייכנסו ל-NFL מדי עונה, עלייה של כ-25% לעומת ההסכם הנוכחי של ה-NFL עם אנהואזר-בוש, שיסתיים לאחר סופרבול 2017 - ושווה כ-1.2 מיליארד דולר לשש שנים.

ה-NFL נהנית כמובן ממפרסמים רבים נוספים - ובסך הכל, אחרי זכויות שידור ואפיקי הכנסות אחרים - סיימה את העונה האחרונה עם מחזור של כ-12 מיליארד דולר. כהשוואה - הפרמיירליג האנגלית, ליגת הכדורגל העשירה ביותר - סיימה את עונת 2013/14 עם הכנסות של 3.9 מיליארד אירו (4.27 מיליארד דולר).

החסות מאפשרת לבאד לייט להשתמש בסמלי קבוצות ה-NFL על הבקבוקים והפחיות שלה, ובהסכם החדש תעניק לה גם את האופציה להשתמש בתקצירי משחקים בפלטפורמות הדיגיטליות של המותג.