"עלות הפציעות" של שחקני הפרמיירליג בעונה שעברה: 270 מיליון ליש"ט

נוסחה חדשה שהתקבלה על-ידי הוועדה הרפואית של אופ"א מכמתת את נזקי הפציעות של כדורגלנים: על כל שחקן פצוע משלמת קבוצת פרמיירליג בממוצע 413 אלף ליש"ט לחודש

ארון ראמזי נפצע, ארסנל, פרמיירליג / צלם: רויטרס
ארון ראמזי נפצע, ארסנל, פרמיירליג / צלם: רויטרס

20 קבוצות הפרמיירליג ספגו אשתקד הפסדים כוללים של כ-270 מיליון ליש"ט בגין פציעות שחקנים. כך עולה מנוסחת חישוב חדשה שבנה סרגיי פאלקין, מנכ"ל מועדון הכדורגל האוקראיני שחטאר דונייצק ולשעבר רו"ח ב-PricewaterhouseCoopers, שכעת נחשבת למקובלת גם על-ידי הוועדה הרפואית של אופ"א.

מהנתונים, שפורסמו ב"מייל און סאנדיי" בשיתוף אתר המעקב אחרי פציעות physioroom.com, עולה כי ניוקאסל ספגה את ההפסדים הגדולים ביותר - 25.6 מיליון ליש"ט. ארסנל אחריה ברשימה עם 20.2 מיליון; אברטון (19.4), מנצ'סטר יונייטד (18.6) והיורדת לליגת המשנה קווינס פארק ריינג'רס (17.7) סוגרות את חמישיית המפסידות הגדולות. צ'לסי, שזכתה באליפות האנגלית, אולי גם בשל בריאות שחקניה - הפסידה רק 5.78 מיליון ליש"ט בגין פציעות.

נוסחת ההפסדים של פאלקין מתחשבת בשכר המשולם לשחקן הפצוע, עלות הטיפולים הרפואיים בו, פרמיות הביטוח וההשלכות הכלכליות של הצבת שחקנים פחות טובים על המגרש במפעלים המקומיים והאירופיים. על כל שחקן פצוע משלמת קבוצת פרמיירליג בממוצע 413 אלף ליש"ט לחודש.

ארסנל, כאמור מקום שני בדירוג הפצועות של העונה הקודמת - היא נכון לעכשיו הקבוצה הכי פצועה גם ב-2015/16: בין שחקניה הנעדרים כעת ניתן למנות את אלכס אוקסלייד-צ'מברליין, רון ראמזי, תיאו וולקוט, מיקל ארטטה, ג'ק ווילשר, תומש רוזיצקי ודני וולבק.