מדד הפרסומות ביו-טיוב לאוקטובר: שתי פרסומות של yes במדד

הפריים-טיים של yes השתלט על מדד הפרסומות החודשי של "גלובס" ויו-טיוב, עם הפרסומת האחרונה לממיר המקליט החדש של החברה, שהגיעה למקומות הראשון והשלישי במדד אוקטובר

קמפיין יס / מתוך יו טיוב
קמפיין יס / מתוך יו טיוב

הפריים-טיים של yes השתלט על מדד הפרסומות החודשי של "גלובס" ויו-טיוב, עם הפרסומת האחרונה לממיר המקליט החדש של החברה, שהגיעה למקומות הראשון והשלישי במדד אוקטובר.

הפרסומת, שנעשתה באמצעות משרד הפרסום מקאן, מביאה את הז'אנר המוכר והמושקע של yes, שנראה כאילו לקוח מתוך סרט הוליוודי עתיר אפקטים. הפעם מדובר בחייל בריידי, שמגלה בדיעבד שהוא נפגע בקרב ומת, וכנראה פספס את רגע המוות שלו.

הפרסומת מקדמת ממיר מקליט חדש, שמאפשר להקליט שני ערוצים במקביל שבוע אחורה. הפרסומת הראשונה, שגרפה 363 אלף צפיות במהלך חודש אוקטובר, הציגה את החלק הקצר והתמציתי שלה והביאה לכ-260 שיתופים ביו-טיוב.

הפרסומת השנייה, שהגיעה כאמור למקום השלישי עם 284 אלף צפיות, מביאה את הסיפור של החייל בריידי ומאפשרת באופן אינטראקטיבי לקפוץ אחורה בזמן כדי לראות מה קרה לחייל בריידי ואיך הוא נהרג.

אשלי וקסמן-בקשי חוזרת לפרסומות

במקום השני במדד של חודש אוקטובר התברגה אשלי וקסמן-בקשי, שהפכה בשנים האחרונות לאחת מכוכבות היו-טיוב הבולטות בישראל, עם מעל ל-78 אלף מנויים בערוץ היו-טיוב שלה.

וקסמן-בקשי מפציעה בפעם השנייה במדד הפרסומות, וכמו בפעם הקודמת, ביולי השנה, גם בחודש שעבר היא שיתפה פעולה עם פרוקטר אנד גמבל והמותג Ausie, לצד חברת התוכן השיווקי C מבית פובליסיס.

כמו במקרה הקודם, גם כאן מדובר בתוכן וידיאו שרחוק מלהיות פרסומת יו-טיוב סטנדרטית, אלא יותר תיעוד של יום פינוק שבו זכתה אחת העוקבות של כוכבת הרשת. הסרטון זכה ל-332 אלף צפיות לצד כמות נדירה של כ-2,500 לייקים וכ-400 תגובות ביו-טיוב.

במקום הרביעי נמצא עוד סרטון ייחודי שהתחפש לפרסומת אבל רחוק ממנה שנות אור. הפעם מדובר בסרטון שמתכתב עם סרטון מחודש ספטמבר בהשתתפות היו-טיוברים המובילים בישראל (כולל אשלי וקסמן-בקשי מהמקום השני), שבא לקדם מוצר חדש מבית שטראוס - מילקי cake. הסרטון הקודם העלה את השאלה מי מבין היו-טיוברים גנב את העוגה החדשה והפנה לסרטונים בעמודים הפופולריים של היו-טיוברים.

מרבית התגובות לסרטון היו של גולשים אשר ניסו לנחש מי גנב את המילקי, ודיון על כך נוצר בין אלה שצפו בסרטון.

הסרטון החדש, שהגיע ל-149 אלף צפיות, כ-540 לייקים וכ-380 תגובות ביו-טיוב, חושף את מי שבאמת גנבו את המוצר החדש - קרין אלדאה ונמרוד בן-משה מהערוץ הפופולרי Top Geek ביו-טיוב - שמסבירים איך ולמה ביצעו את הגניבה של המוצר של שטראוס.

במקום החמישי מדורגת סמסונג העולמית עם סרטון, שמקדם את השעון החכם החדש של החברה בצורה של טרנד חם ברשת - Unboxing. טרנד זה, ששמור בעיקר לגיימרים וכוכבי יו-טיוב, חושף את האריזה של השעון החכם ומה יש בתוכה לעיני הצופים.

זה, אגב, לא חייב להיות שעון חכם, וברחבי הרשת אפשר למצוא מאות ואלפי סרטוני unboxing של סמארטפונים, קונסולות משחק, משחקי מחשב ועוד.

הסרטון זכה לפופולריות רבה ברשת עם 1.2 מיליון צפיות בסך-הכול, אך מיו-טיוב לא נמסרו נתונים באשר לשיעורי הצפייה שלו בקרב הגולשים הישראליים.

מדד הפרסומות
 מדד הפרסומות

מתודולוגיה

מדד פרסומות הווידיאו המובילות של "גלובס" ויו-טיוב בישראל מבוסס על מדד פרסומות עולמי של גוגל ויו-טיוב, שמשקלל מספר קריטריונים, כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאייטיביות ביותר שאנשים בוחרים לראות מדי חודש. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל בחודש שנבדק.

בין הקריטריונים שנלקחים בחשבון אפשר למנות את מספר הצפיות במדינה, את אחוז הצפייה (בכמה זמן מהמודעה אנשים צפו) וכן את אחוז הצפיות בתשלום (כחלק מקמפיין פרסומי) ולא בתשלום (שהגולשים בחרו לצפות בהן).

לצד זאת, המדד מציג גם נתונים שנאספו על-ידי החברה האמריקאית vidIQ הפועלת בתחום האנליטיקה והשיווק בעולמות הווידיאו למותגים מסחריים וגופי בידור.