נתניהו: "הסתייגויות האופוזיציה מהתקציב לא רציניות"

רה"מ: "מה שנדרש מאיתנו זה משמעת של 24 שעות, אנחנו הוכחנו שאנחנו טובים במשמעת הזאת, הפער הקטן קובע, ואנחנו נשמור עליו ונעביר את התקציב"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

רה"מ נתניהו אומר היום (ב') בישיבת סיעת הליכוד שהסתייגויות האופוזיציה מהתקציב הן "לא רציניות" ומבטיח להעביר את התקציב השבוע בכנסת.

"חרף ההסתייגויות של האופוזיציה, 32,000 במספר, זה מראה שהן לא רציניות - אנחנו נעביר השבוע תקציב", אמר נתניהו. "התקציב הזה הוא תקציב טוב ואחראי, הוא שומר על מסגרת מאקרו-כלכלית ראויה ואחראית לכלכלת ישראל, אבל הוא גם מוסיף מיליארדים לחינוך, לרווחה ולבריאות והוא מלווה ברפורמות מאוד חשובות להורדת יוקר המחיה, לייעול הבירוקרטיה שלנו, לקדם את כלכלת ישראל. היא כלכלה מאוד חזקה, מאוד איתנה, היא בולטת בין כלכלות העולם והאחריות שלנו היא להמשיך את המגמה הזו. הפעולה של הקואליציה עד עתה והצעת התקציב הזאת וחוק ההסדרים, אלה דברים שמקדמים את כלכלת ישראל. מה שנדרש מאיתנו זה משמעת של 24 שעות, אנחנו הוכחנו שאנחנו טובים במשמעת הזאת, הפער הקטן קובע, ואנחנו נשמור עליו ונעביר את התקציב".

לאן זרם אתמול הכסף שלכם בוועדת הכספים?

נתניהו התייחס גם לגל הטרור ואמר: "אנחנו והעולם כולו נתון במאבק נגד הטרור. אנחנו נאבקים בו כבר קרוב למאה שנים, ונאבקים בו בהצלחה. אני רוצה להסב את תשומת לבכם לעובדה שאנחנו מפוצצים בתי מחבלים, אני מציין את זה כאחד מהאמצעים הרבים בנוסף לעיבוי כוחות, גיבוי לכוחות, כניסת הכוחות לכל מעוזי הטרור, לשכונות ולמקומות שלא נכנסו קודם לכן, בנוסף לזה הפעולה הזאת נגד מחבלים מתאבדים זה אמצעי רב עוצמה, אנחנו רואים שהדבר הזה משפיע וייתכן מאוד שגם השפיע על הסגרת המרצח של אב ובנו ממשפחת ליטמן, ואנחנו נמשיך בפעילות הזאת. שינינו במידה רבה את דפוס הפעולות בהעצמה של הרבה מאוד אמצעים ובנחישות רבה מאוד.

"למרצחים השונים שמפגעים בעולם יש אותה כוונה רצחנית. למפגעים ולמרצחים שפוגעים בישראלים יש בדיוק אותה כוונה רצחנית כמו למרצחים האלה בפריז והאמצעים שאנחנו נוקטים בפיצוץ בתי מחבלים, בפעולה נחושה של כוחותינו, בכניסה של הכוחות למקומות אחרים ובעיבוי הכוחות, האמצעים הללו מאפשרים לנו לסכל הרבה מאוד מהפעולות שלהם. אנחנו לא יכולים לצערי לסכל כל מקרה ומקרה אבל אנחנו כן מצליחים למנוע אסונות כבדים יותר ונמשיך לנהוג בדרך הזאת.

"אין דרך להילחם בטרור אלא להילחם בטרור, שום דבר אחר - וכל ההצעות האחרות ואני שומע הצעות רבות - אינן תחליף למלחמה העיקשת במרצחים הללו. אנחנו נמשיך להילחם בהם".