צ'ארלי שין מודה: "אני נשא HIV"

אחרי אין-ספור ספקולציות בדבר ההצהרה שלו, השחקן המפורסם הודה כי הוא אכן השחקן המדובר אשר נושא את נגיף ה-HIV, אך עם זאת מיהר להרגיע כי הוא לא חולה ולא מדבק

 צ'ארלי שין במסיבת העיתונאים / צילום: רויטרס
צ'ארלי שין במסיבת העיתונאים / צילום: רויטרס

ימים מתוחים במיוחד עברו על תעשיית הבידור בהוליווד, לאחר שאתרים רבים מעבר לים דיווחו על שחקן מפורסם שהדביק 6 מפורסמות בנגיף ה-HIV, זאת למרות שידע כי הוא נושא את הנגיף ובחר לקיים איתן יחסי מין ללא אמצעי הגנה ומבלי ליידע אותן.

אתמול (ב') הודיעה רשת NBC כי צ'ארלי שין מתכוון לצאת בהצהרה בנוגע למצבו הבריאותי. האתרים מעבר לים לא חיכו עד לריאיון המסקרן, ומיד דיווחו כי שין הוא השחקן המדובר שהדביק את 6 המפורסמות בנגיף, וכי הוא מתכוון להודיע על כך שהוא אכן נושא את הנגיף.

ואכן, הבוקר (ג') התייצב השחקן המפורסם אל מול המצלמות של תוכנית הבוקר והודיע קבל עם ועדה כי הוא אכן נושא את הנגיף: "אני כאן בשביל להודות שאני אכן נושא את נגיף ה-HIV", אמר שין. "אני חייב לעשות סוף לשמועות, למתקפות והשקרים הפוגעניים עליי, שמאיימים על בריאותם של כל-כך הרבה אנשים אחרים שלא יכולים להיות רחוקים יותר מהמציאות. אלה 3 אותיות קשות שקשה להכיל".

הכוכב המפורסם סיפר על הרגע בו גילה כי הוא נושא את הנגיף, "הייתי 3-4 לילות רצופים במיון באשפוז. הייתי בטוח שיש לי גידול במוח, חשבתי שאני עומד למות", סיפר השחקן. "אחרי מספר בדיקות מקיפות וכל החרא הזה, הם נכנסו לחדר ואמרו 'בום! הנה מה שקורה איתך'. אלה היו 3 אותיות קשות להכיל. זו הייתה נקודת מפנה בחיי", סיפר.

שין סיפר בריאיון כי הוא יודע על הנגיף כבר 4 שנים, וכי סיפר רק למי שסמך עליו. שין התעקש כי בניגוד לשמועות, הוא לא הדביק אף אחד מהיום בו גילה כי הוא נושא את הנגיף.

בניסיון לשמור על פרטיותו, היה צריך לשלם הכוכב "דמי שתיקה" לאנשים שידעו כי הוא נושא את הנגיף - לפי הערכותיו, קרוב ל-10 מיליון דולר: "מה שאנשים שוכחים שהכסף הזה נלקח מילדיי. אני סמכתי עליהם, והם היו חלק מהמעגל הקרוב אליי, חשבתי שהם יוכלו לעזור לי, אך האמון שנתתי בהם שימש אותם לאיומים כלפיי".

אז מה גרם לשחקן להתוודות? "בכך שאני מתוודה על זה אני משחרר את עצמי מהכלא היום", אמר והוסיף: "יש לי אחריות רבה לשפר את מצבי ולעזור לאנשים אחרים. אנשים נוספים יכולים לבוא ולהגיד היום 'תודה צ'ארלי, תודה שבעטת בדלת ופתחת אותה לרווחה'".