הטבה ייחודית למנכ"ל אוניברסיטת בר-אילן: נהג אישי צמוד

דוח מבקר המדינה האחרון התריע על חריגות שכר חמורות באוניברסיטת בר-אילן ■ הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) הביעה "דאגה חמורה מהמצב התקציבי של האוניברסיטה ומההשלכות על היציבות הפיננסית של המוסד והיכולות האקדמיות שלו"

אוניברסיטת בר אילן / צילום: איל יצהר
אוניברסיטת בר אילן / צילום: איל יצהר

אוניברסיטת בר-אילן מארגנת הטבה חריגה למנכ"ל המוסד מנחם גרינבלום - נהג אישי צמוד. זו הטבה שלא ניתנה לבכירים אחרים ולמנכ"לים קודמים באוניברסיטה, והממונה על השכר במשרד האוצר אינו מתיר אותה.

ההטבה נמצאת באופן מוסווה במודעת דרושים של האוניברסיטה, לאיוש משרה מלאה פנויה של "נהג/ת במדור תחבורה". בתיאור התפקיד נאמר כי הנהג יתן שירותי היסעים בהתאם לדרישות מדור תחבורה ולמנכ"ל האוניברסיטה. בסעיף "הכישורים הנדרשים" במודעה, אחד הכישורים הנדרשים הוא "נכונות להתייצב בתחילת יום העבודה ובסיומו בקרית אתא, בהתאם לצורך". המנכ"ל גרינבלום מתגורר בקרית אתא.

דוח מבקר המדינה האחרון התריע על חריגות שכר חמורות באוניברסיטת בר-אילן, שלהם היו אחראים הנשיא הקודם פרופ' משה קוה והאיש הבולט בחבר הנאמנים, יעקב נאמן. הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) הביעה "דאגה חמורה מהמצב התקציבי של האוניברסיטה ומההשלכות על היציבות הפיננסית של המוסד והיכולות האקדמיות שלו".

מאוניברסיטת בר-אילן נמסר: "האונברסיטה הוציאה מכרז לנהג שיצטרף למאגר הנהגים ובין משימותיו הסעת המנכ"ל, בכל עת שיזדקק מביתו בקרית אתא לאוניברסיטה ובחזרה. הנהג יצטרף למאגר הנהגים וימלא משימות ככל נהג אחר. פרסום המכרז נעשה בהתייעצות עם יו"ר ועדת הקבע ועם נשיא האונברסיטה".