צבי לובצקי ביקש מהשרה רגב לסיים את תפקידו

אחד השמות שהוזכרו להחליפו בראש הוועדה הציבורית לקביעת אמות המידה לחלוקת כספי הטוטו: צחי ברוורמן, מקורבו של נתניהו; רגב: הוא לא מועמד

צבי לובצקי / צלם: יוסי כהן
צבי לובצקי / צלם: יוסי כהן

במסגרת השינויים הצפויים בעמדות מפתח בספורט הישראלי, מינוי נוסף שנמצא על שולחנה של שרת התרבות והספורט הוא של יו"ר הוועדה הציבורית לקביעת אמות המידה בחלוקת כספי הטוטו.

לאחרונה פנה יו"ר הוועדה, צבי לובצקי, לשרה וביקש לסיים את תפקידו אותו הוא ממלא מאז קיץ 2012 מינוי שאושר על-ידי השרה דאז לימור לבנת. מדובר בוועדה בלתי תלויה, הקובעת את הקריטריונים לחלוקת כספי הטוטו לאיגודים ולאגודות, לכספי הענפים המועדפים ועוד. למעשה לוועדה השפעה, באמצעות קביעת קריטריונים, לחלוקה של מעל 200 מיליון שקל בשנה.

ל"גלובס" נודע כי אחד השמות שהוזכרו לתפקיד הוא צחי ברוורמן, תושב נס ציונה ומנהל מטה הבחירות של הליכוד בבחירות 2013 ומי שחשב כמקורב מאוד לראש הממשלה בנימין נתניהו.

בשיחה עם "גלובס" אמר ברוורמן, כי "אם יציעו לי - אשמח. כרגע אין שום דבר על הפרק".

שרת התרבות והספורט מירי רגב מסרה בתגובה: "מר צבי לובצקי, יו"ר הועדה הציבורית לקביעת אמות המידה בחלוקת כספי הטוטו, ביקש לסיים את תפקידו. שרת התרבות והספורט הביעה בפניו הערכה עצומה על פועלו וסיכמה עימו שימשיך לכהן בתפקיד עד אשר ימונה לו מחליף ראוי. צחי ברוורמן אינו מועמד השרה לתפקיד".