משטרת צרפת: מתכנן פיגועי הטרור בפריז מת

לאחר יממה של חוסר ודאות, הרשויות בצרפת הודו כי עבדל חמיד אבו-עוד, מתכנן המתקפה בפריז, נהרג בפשיטה בפרבר סן-דני - בעקבות בדיקות מתקדמות שנערכו ■ אתמול פורסם סרטון בו תועד לפני הפיגועים: "צאו לג'יהאד"

אבו אל חמיד עבאוד / צילום: רויטרס
אבו אל חמיד עבאוד / צילום: רויטרס

סופית - הפשיטה מצפון לפריז השיגה את יעדה: התובע הכללי בצרפת, שאתמול עוד נשמע מסוייג וסירב להתחייב, הודיע היום (חמישי) רשמית כי ה"מוח" של מתקפת הטרור, עבד אל חמיד אבו-עוד, אכן חוסל בפשיטה בפרבר סן-דני צפונית לפריז. ההודעה נמסרה לאחר בדיקות מתקדמות, בהן נמצאו שרידיו בדירה. על פי ההערכות, אבו-עוד פוצץ את עצמו בזירה - כפי שעשתה גם בת דודו כאשר ניסתה להרוג שוטרים.

היום התפרסמה תמונתה של בת דודו של אבו-עוד, חסנה אטבולסן, שנשאה על גופה חגורת נפץ. מהחקירה עולה כי היא התפוצצה על השוטרים אך ככל הנראה איש לא נפגע מלבדה. אטבולסן נחשבת למחבלת המתאבדת הראשונה על אדמת אירופה. לפני מותה היא שימשה כמנהלת בחברת בנייה בשם "בקו" שנסגרה בשנת 2014.

הפשיטה על הדירה בוצעה בעקבות מידע שנמצא בטלפון נייד של אחד המחבלים שהתפוצצו באולם ה"בטקלאן", בו נטבחו 89 צופים. כבר אתמול דיווחו מספר מקורות בצרפת ובבלגיה כי "המוח" - שפעל גם תחת השם אבו עומר אל- בלג'יקי - חוסל, וגם גורמי מודיעין בארצות הברית אישרו את הדיווח.