השיווק והיח"צ מגיע לעיתונאים דרך דף הפייסבוק הפרטי שלהם

לפי מומחים בתחום, חברות רבות כבר משגרות מסרים תפורים לפי מידה לעיתונאים בגופים כמו ה"וול סטריט ג'ורנל", ה"ניו יורק טיימס" ו"יו.אס.איי. טודיי"

פייסבוק / צילום: thinkstock
פייסבוק / צילום: thinkstock

בפעם הבאה שתראו כתבה על חברה או מוצר, תחשבו על כך שיכול להיות שהעיתונאי שמע עליהם אחרי שקרא הודעה בדף הפייסבוק הפרטי שלו.

אנשי שיווק, יח"צנים וסוכנויות פרסום משתמשים יותר ויותר במדיה חברתית, כדי להציב בצורה מתוכננת מסרים לפני עיניהם של עיתונאים ואנשי מקצוע בתחום המדיה, בתקווה לקבל סיקור תקשורתי עם אזכור המוצר ושמותיהם.

התפיסה הזו של פרסומת ייעודית ל"בעלי השפעה" בתחומים שונים אינה חדשה, כמובן, אך אנשי השיווק אומרים שכלי ההתמקדות המדויקים יותר ויותר שמציעות חברות כמו פייסבוק וטוויטר מאפשרים להם להפוך את מאמציהם למתוחכמים יותר.

לפי מומחים בתחום, חברות רבות כבר משגרות מסרים תפורים לפי מידה לעיתונאים בגופים כמו ה"וול סטריט ג'ורנל", ה"ניו יורק טיימס" ו"יו.אס.איי. טודיי".

לדוגמה, כתבים ב"וול סטריט ג'ורנל" גילו באחרונה שהם יעד למסרים של חברות כמו Phonesoap (יצרנית חיטוי לטלפונים) והרבלייף.

"זה עובד. אתה יכול לשגר את המסרים שלך לאנשים ספציפיים, שאתה יודע שיכולים לעזור לך בדרכים רבות", אומר מרטי ווינטראוב, מייסד סוכנות השיווק הדיגיטלי aimClear.

לדבריו, החברה שלו מתמקדת בפרסום לעיתונאים זה כמה שנים, אך הוא מאמין שהמנהג הזה מתרחב. הוא מעריך שזו יכולה להיות דרך אלגנטית ואפקטיבית לקבל את תשומת הלב של עיתונאים ואנשי מדיה מאשר להפציץ אותם באי-מיילים וטלפונים.

פילוח פרסומות לפי נתוני פייסבוק

שליחת פרסומות לאנשים בתעשיית המדיה יכולה להיעשות בכמה דרכים. הדרך הפשוטה ביותר היא להשתמש בתכונות של אתרים חברתיים רבים. פייסבוק, לדוגמה, מאפשר לאנשי שיווק לכוון פרסומת לאנשים שעובדים בחברות ספציפיות או בהגדרות תפקיד ספציפיות, בהתבסס על המידע שהם כותבים בפרופיל שלהם.

לכן, איש שיווק או פרסום יכול לבחור בשיוך פרסומת רק לאנשים שעובדים ב"ניו יורק טיימס", ה"וול סטריט ג'ורנל" או "פייננשל טיימס". אפשרות נוספת, היא לכוון מודעות רק לעובדי חברות, שפייסבוק מעריך שיש להן עניין בעיתונות או בחדשות.

"הייתי אומר שרוב היח"צנים שיודעים מה הם עושים, עושים את זה", אמר יועץ השיווק הדיגיטלי ארון זקובסקי, שהפעיל את הטקטיקה הזו בעבר. "לכוון לעיתונאי מסוים זה דבר קל".

שיטה אחרת היא להשתמש בכתובות המייל של עיתונאים שעוסקים בתחום מסוים, שוב בהתבסס על תכונות שמציעים פייסבוק או טוויטר. לפי וויינטראוב, זו שיטה טובה לחברות קטנות שאינן יכולות להרשות לעצמן שכירת יחסי ציבור יקרים כדי להתחרות על תשומת הלב של עיתונאים ועורכים. "זהו מנגנון הגברת קול לא יקר", הוא אומר.