תקציב הפרסום של קק"ל צפוי לצאת למכרז

זאת לאחר שהסתיימה ההתקשרות של קק"ל עם מקאן ת"א ■ מתחילת השנה פרסמה קק"ל בהיקף של כ-7 מיליון שקל

תקציב הפרסום של קרן קיימת לישראל (קק"ל) צפוי לצאת למכרז תוך מספר שבועות ספורים - כך נודע ל"גלובס". זאת, לאחר שההתקשרות של קק"ל עם משרד הפרסום מקאן תל-אביב, המטפל בתקציב מזה 6 שנים, הגיעה לאחרונה אל קיצה.

תחת ניהולו של מקאן תל-אביב הועלו מספר קמפיינים של קק"ל גם לטלוויזיה. אחד הבולטים בהם היה "אל תשאירו את הלכלוך מאחור", בו כיכבו פרזנטורים שונים של מותגים בולטים, כמו שייקה לוי לאדום אדום, ז'ק כהן לאחלה, התינוק של במבה ואחרים, שגויסו כדי לנסות לשכנוע את הקהל הרחב באופן הומוריסטי לשמור על ניקיון היערות.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של קק"ל אשתקד עמד על כ-5 מיליון שקל במחירים ריאליים. השנה גדל התקציב, ומתחילת השנה פרסמה קק"ל בהיקף של כ-7 מיליון שקל.

קק"ל אינה מחויבת לצאת למכרז, שכן חוק חובת המכרזים אינו חל עליה, אך בעבר התקבלה החלטה שזאת הדרך הנכונה להתנהל.

האפשרות של פרידה ממקאן כבר הוזכרה בעבר - בעיקר על-ידי גורמים פוליטיים שלא אהבו התבטאויות שנתפסו כפוליטיות שבאו מכיוון אילן שילוח, יו"ר הקבוצה, והמנכ"ל הנכנס, עמית משיח, שנחשב כמחזיק בדעות יוניות מאוד והתבטא בעבר בעד סרבנות.

במקאן טוענים כי הפרידה מקק"ל היא חלק מתהליך רה-ארגון כולל שעורך משיח באופן ההתנהלות של המשרד. זה כולל טיפול בכוח-האדם - לרבות מינוי שורת בכירים - ובחינה של ההתקשרות עם לקוחות קיימים. במקאן מדווחים כי פרט לפרידה מקק"ל נפרד המשרד לאחרונה גם מתקציב הפרסום של מותג הסיגריות דובק.

תקציב הפרסום של דובק - יצרנית הסיגריות הישראלית - הגיע למקאן רק בתחילת השנה, כשהמשרד היה תחת ניהולו של מנכ"ל מקאן הקודם, ריצ'י האנטר. עם קבלת התקציב, טענו בדובק כי התקציב השנתי יעמוד על כ-5 מיליון שקל.

ממקאן נמסר בתגובה: "תהליך הרה-ארגון, שהחל בגיוסים ושינויים פרסונליים בחודשים האחרונים, ממשיך כעת גם בהחלטה אסטרטגית להיפרד ממספר תקציבים שנוהלו במקאן".