מנכ"ל מגה: ספקים פוגעים בנו; אח"כ יבכו כמו בקלאב מרקט

רשת מגה ממשיכה לסבול ממחסור בסחורה ומהיעדר אספקה סדירה הפוגעים במכירות ■ שוקלת לצאת משוק הדיסקאונט, תוך מכירת מרבית 22 סניפי YOU והסבת הסניפים בתוך השכונות לפורמט "מגה בעיר"

מנכ"ל רשת מגה, רביב ברוקמאייר, מותח ביקורת על הספקים, וזאת על רקע היעדר אספקה סדירה לרשת והתגברות המחסור בסחורה.

בשיחה עם "גלובס" אומר ברוקמאייר: "הספקים קיבלו עד היום את כל הכסף, וחלקם ממשיך להקטין את החשיפה שלו וממשיך באסטרטגיה שפוגעת ביכולת של מגה לחזור לרמת המכירות שהיא צריכה בהתאם לתוכנית ההבראה. הספקים פוגעים במגה, ואחר-כך הם יבכו על הטעות האסטרטגית שלהם, כמו במקרה קלאב מרקט".

- למה אתה מתכוון?

"הספקים חייבים את מגה חזקה במפת התחרות, והצרכנים זקוקים למגה בכדי ליהנות ממחירים תחרותיים. ראוי שהספקים יסתכלו על הרווח הגולמי של שופרסל ורמי לוי, כפי שדווח בדוחות האחרונים, וישאלו את עצמם האם היעלמות מגה לא תוסיף לגידול ברווח הגולמי של שופרסל ורמי לוי".

- במילים אחרות, אתה אומר שבמידה ורשת מגה לא תשרוד, שופרסל ורמי לוי יעלו את המחירים לצרכן?

"מצב כזה יוביל לגידול ברווח הגולמי של שופרסל ורמי לוי, שילחץ על הספקים להורדת מחירי הקנייה ובמקביל להעלאת מחירים לצרכן על-ידי שופרסל ורמי לוי, כמו שמשתקף בדוחות האחרונים שלהם".

יציאה משוק הדיסקאונט?

רשת מגה ממשיכה לסבול ממכירות נמוכות על רקע מחסור בסחורה הניכרת בקטגוריות רבות, לרבות מקרר החלב. ל"גלובס" נודע כי בשבוע שעבר הסתכמו מכירות הרשת ב-75 מיליון שקל, מעט יותר מהשבוע שקדם לו, אך עדיין הרחק מהיעד המכירות שמגה הציבה לעצמה על-מנת להגיע לאיזון והעומד על 80 מיליון שקל בשבוע.

במגה עובדים על תוכנית אסטרטגית לרשת, ובמסגרת זו בוחנים גם את יכולת הרשת לפעול בפורמטים הקיימים. אחת האפשרויות הנשקלות היא יציאה כוללת משוק הדיסקאונט, תוך מכירת מרבית 22 סניפי רשת YOU והסבת הסניפים בתוך השכונות לפורמט השכונתי "מגה בעיר".

דירקטוריון החברה טרם אישר מהלך זה, אשר לו השפעות קשות על העובדים. הדבר צפוי להביא לפיטוריהם של מאות עובדים נוספים מהרשת. ל"גלובס" נודע כי נכון להיום, מרבית סניפי YOU הפסדיים.

הספקים מצדם ממשיכים למתוח ביקורת קשה על בעלי השליטה בחברה-האם, אלון רבוע כחול, וטוענים כי הם אלה שצריכים בראש ובראשונה לעמוד מאחורי הרשת, זאת בזמן שבאלון רבוע כחול ממשיכים לגלגל אחריות אל הספקים ולצפות מהם לקחת את הסיכון גם עבור בעלי המניות.

מרשת מגה נמסר בתגובה: "רשת מגה ממשיכה ביישומה של תוכנית ההבראה כסדרה. לאור האטת אספקות סחורה על-ידי ספקים מסוימים, דירקטוריון והנהלת מגה לומדים את המשמעויות על הרשת הנובעות מכך ואת ההתאמות הנדרשות על-מנת לעמוד במתווה ההסדר וחזרה להיקף המכירות הנדרש. הנהלת מגה עושה ככל שביכולתה ופועלת מול הספקים, כדי להבטיח אספקת המוצרים וזמינות סדירה של הסחורה בחנויות הרשת".