גם זו שיטה: האיש שסידר לעצמו טיסות חינם לכל החיים

סיפור מדהים: נהג מונית לשעבר שהפך למיליארדר רכש ציור ב-170 מיליון דולר ושילם תמורתו באמצעות כרטיס אמריקן אקספרס - מה שיאפשר לו לטוס בחינם במחלקה ראשונה כל חייו ■ צפו בווידאו

לו ייצ'ן, מיליארד סיני, אמריקן אקספרס, מודליאני / צילום: וידאו
לו ייצ'ן, מיליארד סיני, אמריקן אקספרס, מודליאני / צילום: וידאו

ליו ייצ'ין, נהג מונית לשעבר שהפך למיליארדר, הדהים את עולם האמנות לאחר שנחשף כי רכש את ציור האישה העירומה של מודליאני במכירה פומבית אגרסיבית במיוחד בבית המכירות כריסטי'ס בניו-יורק בתחילת נובמבר.

אך הסיפור המעניין באמת הוא הדרך שבה הוא שילם על הציור המפורסם: מתברר כי ייצ'ין ואשתו בחרו לשלם עבור הציור שעלה להם 170.4 מיליון דולר בתשלומים שיפרסו על גבי שנה שלמה באמצעות כרטיס אשראי Centurion של אמריקן אקספרס, מה שיאפשר להם, לילדיהם ולנכדיהם לטוס בכל העולם לגמרי בחינם.

וזאת לא הפעם הראשונה שייצ'ין, שהונו נאמד ב-1.4 מיליארד דולר, מגהץ את האמריקן אקספרס שלו לטובת רכישה של יצירת אמנות וצבירה של נקודות טיסה. כך לדוגמה, בשנה שעברה הוא שילם 36 מיליון דולר עבור ספל בן 500 שנה של שושלת מינג - רכישה שהעניקה לו 422 מיליון נקודות של אמריקן אקפרס, אותן ניתן להמיר ל-28 מיליון מייל בתוכנית הנוסע המתמיד.

בהתבסס על אותו חישוב, הרכישה של ציור האישה העירומה תעניק לו 2 מיליארד נקודות, אותן הוא יוכל להמיר ל-132 מיליון מייל.

מה הוא יכול לעשות עם אותן נקודות? ובכן, טיסה הלוך חזור במחלקה ראשונה מלונדון לניו-יורק עולה 180 אלף נקודות נוסע מתמיד. כלומר ייצ'ין יוכל לעשות את המסלול הזה 733 פעמים. ואם הוא יהיה מוכן להסתפק במחלקת תיירים, הוא יוכל לטוס 2,200 פעמים.