חברת נדל"ן לדתיים הציעה: קנו דירה בלי שכנים מזרחים

הפרסומת הוסרה מפייסבוק, והחברה כתבה בתגובה: "הורדנו את הסרטון ההומוריסטי כדי לא לפגוע ברגשותיהם של אלה שנפגעו ממנו" ■ גולשים זועמים: "תתביישו לכם! תתנצלו!"

סרטון "באמונה" / צילום: מהוידאו
סרטון "באמונה" / צילום: מהוידאו

חברת הבנייה "באמונה", העוסקת בבניית פרויקטים למגורים במגזר הדתי, הציעה בסרטון פרסומת שכונת מגורים בקריית גת לאשכנזים בלבד, קרי ללא שכנים מזרחים.

בסרטון הפרסומת נראית משפחה דתית שרה שיר חנוכה, ולפתע שכנים מזרחים מפריעים ומתפרעים בדירת השכנים. בסוף הפרסומת נשמע קריין האומר: "גם אתם חולמים על בית משלכם? רוצים שכנים כלבבכם? לסרוגים יש בית חדש - הצטרפו היום לקהילת כרמי גת".

נוכח הזעם הציבורי שעוררה הפרסומת, החברה החליטה להוריד את הפרסומת וכתבה בדף הפייסבוק שלה את התגובה הבאה: "החברה הורידה את הסרטון ההומוריסטי כדי לא לפגוע ברגשותיהם של אלה שנפגעו ממנו. נמשיך להקים שכונות איכותיות לציבור הדתי בכרמי גת ובמקומות נוספים בכל רחבי הארץ. מאחלים לכולם חג חנוכה שמח!".

לוגו חברת "באמונה" / מתוך הפייסבוק
 לוגו חברת "באמונה" / מתוך הפייסבוק

לוגו החברה

התגובות לסטטוס היו בהתאם. "תתביישו לכם", כתבה אחת הגולשות. "לפני הכנת הסרטון ודאי היה צורך בוועדות, התייעצות עם גורמים בכירים בחברה, הכנת תקציבים להפקה וכו'. כל אותם תהליכים, ועכשיו אתם שואלים את עצמכם על חשבון נפש? מה חשבתם שיקרה? תתביישו לכם, אתם ו'ההומורסטיות' שלכם כלפי מי מי שהוא לא מהאליטה האשכנזית (גילוי נאות, אני בעלת חזות אשכנזית)".

גולש אחר כתב: "אפשר גם להתנצל". 

יעל בן-יפת, חברת המטה למאבק בגזענות ומנכ"לית הקשת הדמוקרטית המזרחית, מסרה בתגובה: "אני רואה בחומרה רבה את הסרטון שהפיצה חברת הנדל"ן אמונה. מדובר בסרטון גזעני עם סממנים אנטישמיים, ועל הרשויות לדאוג כי חברה זו תפסיק לשווק דירות לציבור הרחב, וכי כל אוכלוסייה שהיא, בין אם היא אשכנזית ובין אם היא מזרחית, לא תיאלץ לעבור ב'מסננת' שלה. התנגדנו לועדות קבלה, ואנחנו בוודאי מתנגדים לחברות נדל"ן ש'מתגזענות' על אוכלוסיות עוד בשלב השיווק".