סוריה: "מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו בסיס של צבא אסד"

גורמים בסוריה מדווחים על תקיפה של חיל האוויר הישראלי כנגד בסיס של צבא סוריה באלקטיפה, פרברי דמשק ■ יעד התקיפה היה שיירה של משאיות עמוסות טילים בליסטיים

טייס בחיל האוויר  / צלם: רויטרס
טייס בחיל האוויר / צלם: רויטרס

דיווחים בסוריה: חיל האוויר הישראלי תקף בסיס של צבא אסד. גורמים שונים בסוריה, בהם כלי תקשורת המזוהים עם משטר אסד, מדווחים כי הלילה (ה') חיל האוויר הישראלי תקף בסיס של חטיבה 155 של צבא סוריה באלקטיפה, פרברי דמשק. יעד התקיפה היה שיירה של משאיות עמוסות טילים בליסטיים. על פי הדיווח, מבסיס אלקטיפה משגר המשטר טילי סקאד לצפון המדינה במסגרת הלחימה.

בסוריה מדווחים כי מטוסים ישראליים תקפו אחרי חצות שיירה של 4 משאיות שהועמסו בטילים בליסטיים. התקיפה התבצעה אחרי שהשיירה יצאה מבסיס חטיבה 155 בהרים הסמוכים לאלקטיפה, מצפון לדמשק, ליעד לא ידוע. בנוסף הותקף מאגר דלק והדבר גרם לפיצוצים עזים וללהבות אש גדולות. עדי ראייה דיווחו כי ראו עמודי עשן עולים מהמקום אחרי ששמעו סדרה של פיצוצים.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת של המשטר, המטוסים התוקפים הם מטוסים ללא טייס שהגיעו מתוך שטח לבנון. תקיפה כזאת מצד ישראל עשויה להוות איתות לאסד-איראן-חיזבאללה שגם בעידן המעורבות הרוסית בסוריה, וגם לאחר פריסת מערכת ה-S400, הסיכולים נמשכים באין מפריע וישראל מתואמת בעניין הזה עם רוסיה.

מוקדם יותר השבוע בוועידת הגליל ה-8 בעכו, נשא ראש הממשלה נתניהו דברים ואמר כי במהלך ועידת האקלים בפריז נפגש עם נשיא ארה"ב אובמה וראש ממשלת הודו והתייחס גם לפגישתו עם נשיא רוסיה פוטין."עכשיו ברורה יותר מתמיד סיבת הפגישה שלנו לפני מספר שבועות", אמר נתניהו בנאומו. "חשוב שנהיה מתואמים לגבי מה שקורה בסוריה מאחר ואנחנו פועלים שם מעת לעת, כדי להקפיד על כך שלא יעבור נשק מתקדם מסוריה ללבנון".

עוד הוסיף נתניהו כי מטרת הפגישה הייתה להבטיח שהאינטרסים של המדינות לא יתנגשו. "אנחנו פועלים בסוריה כדי למנוע את הפיכתה לחזית נגדנו, חזית טרור שנייה נגדנו שאירן מנסה לבנות בגולן".