גל קור: ישראל מתעוררת לבוקר הכי הקר מתחילת החורף

גל הקור שמקורו בסיביר עדיין איתנו, אך לא לעוד הרבה זמן: הבוקר נמדדו טמפרטורות מתחת לאפס או קרובות לכך בצפון, אולם בהמשך השבוע תחול התחממות הדרגתית ■ בימים שלישי ורביעי מזג האוויר כבר יהיה מתאים לחודש דצמבר

סערה - שלג בצפת / צילום: טליה בן לולו
סערה - שלג בצפת / צילום: טליה בן לולו

מזג האוויר הקר במיוחד שהורגש בסוף השבוע ילווה אותנו גם היום (א'), שבו נצא מהשמיכות אל הבוקר הקר ביותר מאז תחילת העונה. בהמשך היום תחול עלייה קלה בטמפרטורות, אך יוסיף להיות קר מהרגיל בעונה. בשיא הצהריים יהיו 16 מעלות בתל אביב ובאשדוד, 17 בבאר שבע ובבית שאן, 14 בחיפה, 13 בקצרין, 15 בבאר שבע, 10 בירושלים ו-9 בצפת.

אסף רייצפלד, חזאי מהשירות המטאורולוגי, הסביר כי גל הקור הוא תוצאה של "לחץ אוויר גבוהה שמגיע מכיוון צפון מזרח, ואוויר קר שמגיע מאזור סיביר. מאוד יבש, ללא עננות". לדבריו, "השילוב של היעדר עננות ויובש משמעותי, עם רוחות מזרחיות חלשות, מאפשר לאוויר להתקרר מאוד בלילות. היום המערכת זזה ויתחילו זרימות מערביות ולחות, ואז יהיו מעט עננים - מה שיגרום לעלייה בטמפרטורות". בהמשך השבוע, ציין, "תהיה מגמת התחממות, ובכל יום הטמפרטורות יעלו במקצת עד אמצע השבוע. מיום שלישי או רביעי מזג האוויר כבר יהיה רגיל לעונה".

רייצפלד אמר כי אמש "היה קר באופן חריג, ובמקומות רבים בארץ הטמפרטורות צנחו מתחת לאפס - מאורע חריג לתחילת חודש דצמבר". ארז מירושלים תיאר את התחושה, וסיפר כי "כשאתה יוצא החוצה זה מרגיש כאילו אתה בתוך פריזר". הוא הוסיף כי "זה קור שלא רגילים אליו בשלב כזה מוקדם של החורף".

מידות החום החזויות להיום והלילה: בירושלים מ-10 מעלות היום עד 3 מעלות בלילה, בצפת מ-8 עד 1, בתל אביב מ-16 עד 7, באשדוד מ-16 עד 10, בחיפה מ-14 עד 6, בטבריה מ-19 עד 9, בקצרין מ-13 עד 4, בים המלח מ-20 עד 15, בבאר שבע מ-17 עד 4 ובאילת מ-17 מעלות היום עד 10 מעלות בלילה.

מחר, למרות התחממות קלה, ימשיך להיות קר מהרגיל בעונה. בשלישי מזג האוויר יהיה נאה ותחול התחממות נוספת, וביום רביעי לא צפוי שינוי של ממש.