הטיפ היומי: מניה ישראלית צומחת עם בעלים והנהלה חזקים

במור קרנות נאמנות מעריכים את תדיראן לפי מכפיל 10 על רווח מייצג של 50 מיליון שקל, הגוזר מחיר למניה של 62.5 שקל - כ-23.4% מעל המחיר הנוכחי

חברת תדיראן   נסחרת בבורסה בתל אביב בשווי של 407 מיליון שקל. החברה עוסקת בשיווק וייצור מזגנים ומערכות מיזוג אוויר, וכן בתחומים משיקים כגון התייעלות אנרגטית. עד לאחרונה עסקה החברה גם בשיווק ומכירה של מוצרי חשמל ביתיים ממותגים, אך השנה הודיעה על יציאה מתחום זה.

במארס דיווחה תדיראן על כוונתה לבצע שינוי ארגוני, שמטרתו הפסקת שיווק מוצרי חשמל לבנים ללקוחות קמעונאים ולצרכנים סופיים. תדיראן מכרה את המותג "בלומברג" ליבואנית מוצרי החשמל ראלקו תמורת 23 מיליון שקל, ש-10 מיליון שקל מתוכם שולמו במועד העסקה. תחום שיווק מוצרי חשמל ביתיים סובל זה שנים מתחרות קשה, הן בשל ריבוי מותגים והן בשל הגידול בשטחי המסחר ומעבר לרכישת מוצרים באינטרנט. תדיראן רשמה הפסדים מפעילות זו וסבלה מהצורך בהשקעות משמעותיות בהון חוזר ובתשומות ניהוליות. להחלטה זו של החברה השלכות דרמטיות מבחינתה ונראה כי שוק ההון מתחיל להכיר בכך.

שוק מיזוג האוויר בישראל מאופיין בחסמי כניסה גבוהים הנובעים מעוצמת המותגים השולטים בשוק (תדיראן ואלקטרה), מהצורך בהתקשרות מול ספק מזגנים מוביל וממרכיב השירות בתחום. תדיראן הוא מותג חזק בשוק המיזוג המקומי. החברה מחזיקה נתח שוק של כ-41% (הדומה לנתח של אלקטרה). לתדיראן יש הסכם (שהוארך לאחרונה עד סוף 2018) מול יצרן המזגנים הגדול בעולם - חברת GREE הסינית, שממנה תדיראן מייבאת מזגני אוויר.

מעבר לפעילות המזגנים הצומחת, מנוע צמיחה נוסף הוא תחום ההתייעלות האנרגטית. החברה זכתה, יחד עם שותף בינלאומי, במכרז לביצוע פרויקט התייעלות ב-11 בתי חולים בישראל. המכרז מבוסס על חוזה תכנון, ביצוע וחלוקת רווחים שיימשך 17 שנים. בשלב הראשון (כשנתיים) מתבצעות ההכנות וההתקנות של אמצעים לחיסכון באנרגיה. השלב השני הוא הפעלה ותחזוקה, ובו תדיראן זכאית לשיעור של 80% מהחיסכון שאותו הצליחה לבצע. היקף ההשקעה המתוכנן הוא כ-100 מיליון שקל לכלל הפרויקט.

לסיכום, ניתן לראות חברה צומחת, רווחית וממוקדת, עם בעלים והנהלה חזקים ושמרנים, שהחליטה החלטה אסטרטגית שמשנה את פני החברה. לחברה יש מדיניות דיבידנד של עד 50% מהרווח השנתי הנקי.

אנו מעריכים את תדיראן לפי מכפיל 10 על רווח מייצג של 50 מיליון שקל, הגוזר מחיר למניה של 62.5 שקל - כ-23.4% מעל המחיר הנוכחי.

שי מאור, סמנכ"ל השקעות מור קרנות נאמנות

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם