נתפסו במכס: 4,000 בובות רעולות-פנים בצבעי דגל פלסטין

עובדי מכס חיפה סיכלו ניסיון הברחה של כ-4,000 בובות החשודות כחומר הסתה נגד ישראל ■ הבובות נתפסו במכולות שיובאו לארץ מאיחוד האמירויות בדרכן לרשות הפלסטינית

 בובות הסתה בצבעי דגל פלסטין / צילום: מכס חיפה
בובות הסתה בצבעי דגל פלסטין / צילום: מכס חיפה

לא רק סמים ותרופות: רשות המסים מסכלת גם ניסיונות הברחה של אמצעי הסתה ולחימה: עובדי מכס חיפה סיכלו ניסיון הברחה של כ-4,000 בובות החשודות כחומר הסתה נגד ישראל.

מדובר בבובות בצבעי דגל פלסטין עם הכיתוב "ירושלים לנו" ו"ירושלים, אנחנו באים", פרצופן רעול-פנים, והן אוחזות אבן בידן. על-פי החשד, הבובות נועדו לצורכי הסתה. 

הבובות נתפסו במכולות שיובאו לארץ מאיחוד האמירויות במפרץ הפרסי בדרכן לרשות הפלסטינית. לאחר פריקתן, נותבו המכולות לבדיקה פיזית באתר המשקף של המכס, ונתגלה כי במכולות יובאו "בובות ההסתה" וטובין לא מוצהרים נוספים כגון: נורות, גפות לנעליים צבאיות ועוד.

לפי הצהרת היבואן, המכולות אמורות היו להכיל פריטי הלבשה, שטיחים ומוצרי פלסטיק. הסחורה עוכבה עד לסיום חקירה של יחידת היס"מ (יחידת סמים מכס) של מכס חיפה. 

מנהל מכס חיפה, קובי יהב, מסר כי "המכס ממשיך בעבודה היומיומית שלו במניעת הברחות לישראל, בדגש על הברחות אמצעי לחימה ומניעת החדרת חומרי הסתה, במיוחד בימים אלה".