"שנת המשפחתיות": צפו בדגמים שיטלטלו את שוק הרכב ב-2016

מגוון דגמים חדשים שינחתו בקרוב בארץ וצפויים לטלטל את הפלח הגדול והפופולרי ביותר בשוק הרכב הישראלי ■ קבלו הצצה לכל הדגמים החדשים

אחת לשלוש או ארבע שנים מתלכדים מחזורי המוצר של שלל דגמים משפחתיים מאירופה, יפן קוריאה וארצות הברית לשנה קלנדרית אחת שבד"כ משנה דרמטית את יחסי הכוחות בפלח הפופולרי ביותר בשוק הרכב הישראלי. שנת 2016 היא שנה כזו בדיוק, כשבטווח של חודשים ספורים ינחתו בארץ הדגמים החדשים של כמעט כל השחקניות הבולטות בשוק.

בחלק מהמקרים מדובר רק במתיחת פנים ורענון של אמצע החיים, ואילו דגמים אחרים הם חדשים לגמרי וירכזו עניין רב בקרב לקוחות הליסינג והציים, וגם בקרב לקוחות פרטיים רבים. הנה טעימה מהצפוי לנו ממש בקרוב.

 

יונדאי I35: השתלת אופי (ומנוע)

במבט ראשון ה- i35  מודל 2016 נראית כמו "מתיחת פנים" טיפוסית לתקופת אמצע החיים של דגם משפחתי: מראה מעט יותר אגרסיבי בזכות גריל חדש ומודגש, פנסים חדשים עם רכיבי LED אופנתיים, ועוד כמה שינויים קוסמטיים קלים שלא משנים את קווי המתאר הכוללים.

אבל מתחת לפני השטח מסתתרים לא מעט חידושים חשובים. השלדה עצמה הוקשחה משמעותית באמצעות שימוש נרחב בפלדה מתקדמת לטובת שיפור הבטיחות, הנוחות ובידוד הרעשים. תא הנוסעים עבר שדרוג וזכה לסביבת נהג מתוחכמת יותר ולשלל מערכות בטיחות מדור אחרון, דוגמת התרעה משטחים מתים ומערכת סטייה מהנתיב.

בראש החידושים ניצב מנוע 1.4 ליטרים טורבו חדש בהספק 128 כוחות סוס, המשודך לתיבה כפולת מצמדים בת שבע מהירויות. השאלה שנשארת לעת עתה פתוחה היא האם היבואן הישראלי ידלג לטכנולוגיית ההנעה המתוחכמת והעילית או ימשיך להציע גם במודל המחודש את מנוע ה-1.6 ליטרים הוותיק. אגב, חידושים דומים יופיעו בהמשך באחות התאומה - קיה פורטה.

הונדה סיביק סדאן 2016: יותר מהכל

בדור העשירי של הסיביק אין שום שריד מהמכונית היוצאת. העיצוב לוקח כיוון חדש עם מראה יותר גבוה ומסיבי ועם חרטום מוחצן שבמרכזו פנסי היי-טק וגריל ייחודי. המכונית ארוכה, רחבה ומרווחת יותר מהמכונית היוצאת, מציעה תא מטען גדול יותר, ניצבת על שלדה קשיחה וקלה יותר עם מתלים חדשים לגמרי, ומקדמת את הנוסעים עם עיצוב פנים עתידני.

עמדת הפיקוד מבוססת על צגים דיגיטליים, ולרשות הנהג עומד מערך רציני של אמצעי בטיחות אקטיביים מדור חדש להתרעה מפני סטייה מהנתיב, פניות לא חוקיות, קרבת יתר לעצמים ורכבים אחרים בכביש וכדומה.

בפסגת החידושים, לפחות בדגם האמריקאי, ניצב מנוע הטורבו ה"משפחתי" הראשון של הונדה: 1.4 ליטרים בלבד, אבל עם לא פחות מ-174 כוחות סוס. למרות ההספק המשודרג והשיפור הנלווה בביצועים, גם צריכת הדלק המוצהרת וגם הפליטה ירדו משמעותית. התיבה היא עדיין רציפה, אם כי עם תוכנה משודרגת, כשגם כאן השאלה היא אם הסיביק סדאן שתגיע לישראל בסוף 2016 מפס הייצור הטורקי של הונדה, תצויד במנוע החדש, בגרסה אירופית מוחלשת או עם מנוע ה-1.8 הקיים והמיושן.

מאזדה 3 2016: יותר בפנים מבחוץ

במהלך המחצית השנייה של 2016 צפויה מאזדה להשיק את "עדכון אמצע החיים" של ה-3 רבת המכר. כרגיל, מאזדה אינה משחררת פרטים, אולם אם לשפוט על-פי נתוני ריגול ועל-פי מתיחת הפנים האחרונה של ה-6 וה-CX5, מדובר בעדכון חיצוני קל מאוד בחרטום ובפגושים. תא הנוסעים יקבל עדכון יסודי יותר, שיכלול, על-פי מקורות ביפן, שינויים במערך הפיקוד והשליטה וארסנל עשיר ומשודרג של מערכות בטיחות עדכניות.

גם המנוע ותיבת ההילוכים יעברו עדכונים, ולפחות בארצות הברית צפויה להצטרף למבחר גרסת ביצועים עם מנוע טורבו.

פיאט טיפו: אולי סוף-סוף

ב-15 השנים האחרונות שמענו יותר מפעם אחת על הכוונות של פיאט לייצא משפחתית סדאן לישראל, אבל עכשיו, נראה שמהלך כזה סוף סוף קורם עור וגידים.

הפיאט טיפו החדשה היא משפחתית גדולה, נאה ובוגרת, שפותחה בפיאט-טורקיה עבור שווקים מתפתחים. יש לה בסיס גלגלים מכובד באורך 2.64 מטרים, ממדים חיצוניים ייצוגיים, תא מטען בנפח 520 ליטרים ותא נוסעים מודרני ועדכני שכולל בין השאר מסך מגע ומערכות תקשורת נתונים עדכניות. הרכב יגיע עם מערך מכובד של מערכות בטיחות עדכניות ועם איכות גימור שאינה מכוונת למכנה משותף נמוך. לטיפו יהיה בין השאר מנוע 1.6 ליטרים בנזין מודרני שמספק 110 כוחות סוס, עם אופציה לתיבה אוטומטית בת שש מהירויות.

טויוטה קורולה 2016: בקצב הטורבו?

לא מעט רמזים סותרים ומבלבלים נחשפו על הקורולה המחודשת, מלכת המכירות הישראלית, שתושק בשנה הבאה.

כך או כך, עיקר החידושים יהיו מתחת לפני השטח: שיפור משמעותי בבידוד הרעשים והזעזועים, מתלים נוחים יותר, תיבה אוטומטית משודרגת, וכנראה גם אופציה למנוע ה-1.2 ליטרים טורבו בנזין החדש והמתוחכם של החברה, שמוצע כיום באוריס החדשה. מה שידוע הוא שהקורולה תוצע עם חבילת הבטיחות הטכנולוגית החדשה של טויוטה, שבהחלט תשדרג אותה ביחס לרוב המתחרות. זו כוללת בין השאר בקרת שיוט אקטיבית עם יכולת בלימה אוטונומית בזמן חירום, מערך היקפי של אמצעי התרעה פסיביים ועוד.

שברולט קרוז: פותחים דף חדש

ההחלטה של GM להוציא את המותג שברולט מאירופה גזרה על המשפחתית קרוז הכחדה שיווקית בשנה האחרונה, כאשר שאריות המלאי הוצעו בסיילים עם מחירים מגרדי רצפה.

הקרוז החדשה, שתגיע אלינו מארצות הברית, אמורה לפתוח דף חדש לדגם. המכונית ארוכה יותר ונמוכה יותר מקודמתה, ואף שבסיס הגלגלים נותר ללא שינוי היא נראית יותר אגרסיבית והולמת את העיצוב הטכנו-ספורטיבי החדש. תא הנוסעים עבר חידוש יסודי בכל הנוגע לאיכות הייצור והחומרים, ועמדת הפיקוד, לפחות בדגם האמריקאי, שופעת במסכים, באפליקציות מקוונות ובמערכות בטיחות מהדור האחרון.

המנוע העיקרי יהיה דור חדש של ה 1.4 ליטרים טורבו-בנזין, שישודך לתיבה אוטומטית בת שש מהירויות. עם 153 כוחות סוס ו-24 קג"מ. זה יהיה אחד המנועים החזקים בפלח המשפחתי, ושברולט טוענת לשיפור נלווה בצריכת הדלק, שהיוותה חסרון בולט בקרוז היוצאת.

פורד פוקוס 2016: משנים מיקוד

אחרי היעדרות ממושכת מהשוק הישראלי, תגיע אלינו סוף סוף הפוקוס החדשה. השינויים החיצוניים אינם דרמטיים וגם עיצוב הפנים לא עבר מהפכה למעט אבזור עשיר יותר אבל מתחת לפני השטח בוצע שדרוג חיוני במתלים לטובת ספיגת זעזועים שקטה ונעימה יותר.

במרכז ההיצע של הפוקוס ניצב מנוע טורבו בנזין חדש  בנפח 1.5 ליטר, שמייצר 150 כ"ס - ההספק הגבוה ביותר בקבוצה כרגע. בפורד הפיקו לקחים מהבעיות הסדרתיות בתיבה האוטומטית כפולת המצמדים והמכוניות מגיעות כעת לארץ עם תיבה אוטומטית "רגילה" בת 6 מהירויות. הערך המוסף הוא רמת אבזור תקנית גבוהה משמעותית משל הדגם היוצא, שכוללת בין השאר בקרת שיוט אקטיבית עם בלימה אוטומטית ומערכת מולטימדיה עם מסך גדול ומערכת ניווט מובנית, כל זה ללא עלייה במחיר המחירון.

רנו מגאן סדאן 2015

המגאן האצ'בק החדשה והאטרקטיבית כבר נמכרת באירופה אבל את הישראלים מעניינת בעיקר גרסת הסדאן פלואנס, שתיחשף כנראה במחצית השנייה של 2016. פרטים ראשוניים מלמדים על ממדים חיצוניים קומפקטיים יותר, ללא פגיעה במרווח הפנימי, ועל שדרוג מקיף באיכות. המנוע העיקרי ימשיך להיות ה-1.2 טורבו עם 130 כוחות סוס, המשודך לתיבה כפולת מצמדים, וכמובן ה-1.5 ליטרים טורבו-דיזל, שפופולרי בעיקר בציי הרכב בישראל.

אופל אסטרה: הבת המועדפת

עם פרישתה של שברולט מאירופה נותרה אופל הנציגה העיקרית של GM בשוק הרכב העממי באירופה. הדור החדש של האסטרה זכה להשקעה יוצאת דופן, שרק תאגיד גלובאלי ענק יכול להרשות לעצמו בימים אלה. זה אומר שלדה חדשה ומודרנית, שלמרות ממדיה המוגדלים קלה משמעותית מקודמתה, וזה אומר מתלים חדשים, תא נוסעים חדש ועתיר טכנולוגיות, ומנוע 1.4 ליטרים טורבו חדש עם 150 כוחות סוס המשודך לתיבה אוטומטית מודרנית. השלדה, המנוע ורכיבים רבים נוספים משותפים לאסטרה ולקרוז החדשה כשלפחות בינתיים תגיע אלינו האסטרה רק בגרסת האצ'בק וסטיישן, כאשר הסדאן מתוכננת לעלות על הכביש רק ב-2017.