מחלבות גד במו"מ לצירוף שותף לפי שווי של כ-300 מ' ש'

בין המשקיעים בקבוצה שעתידה להחזיק עד 49% ממניות החברה: ריצ'י הנטר, מנכ"ל שופרסל לשעבר

מחלבות גד בדרך להכנסת שותף: ל"גלובס" נודע כי החברה מנהלת משא-ומתן עם קבוצת משקיעים לצירופם כשותפים בחברה, לפי שווי של כ-300 מיליון שקל. השותפים יחזיקו עד 49% מהמניות, והמנכ"ל ובעלי החברה, עזרא כהן, יישאר בעל השליטה.

קבוצת המשקיעים כוללת את ריצ'י הנטר, יוסף אליאש, דני בן-רעי ומשקיע אמריקאי נוסף.

הנטר שימש בעבר כמנכ"ל רשת שופרסל, נטוויז'ן ומשרד הפרסום מקאן-אריקסון. אליאש החזיק בעבר ברשת בתי-ספר פרטיים בשבדיה, שנמכרה לפני 5 שנים לקרן הון סיכון אירופית, והיום הוא משמש כיועץ לשתי קרנות אירופיות. בן-רעי, טייס בעברו, עבד בחברת הייעוץ מקינזי.

קבוצת משקיעים זו, יחד עם משקיעים נוספים, רכשה לפני כשנה וחצי 45% מרשת הולמס פלייס וקיבלה מניית זהב לניהול הולמס פלייס.

בחודשים האחרונים ניהלה מחלבות גד מגעים עם מספר שותפים פוטנציאליים, שכללו שתי קרנות השקעות ואת חברת ויסוצקי, אך אלה לא הבשילו בסופו של דבר.

מאחורי הכוונה להכניס שותף עומד רצונה של מחלבות גד להתרחב לאירופה ולארה"ב. הרעיון הוא שכהן ימשיך לנהל את הפעילות בישראל, בעוד השותפים החדשים יחפשו את הזדמנויות ההתרחבות בחו"ל.

שיעורי צמיחה ורווחיות נאים

מחלבות גד היא השחקנית הרביעית בגודלה בשוק החלב. זוהי חברה משפחתית, העוסקת זה עשרות שנים בייצור גבינות. בשנת 1980 הפך העיסוק המשפחתי למחלבה, כשכהן פתח את המחלבה הראשונה שלו.

מחלבות גד התמחתה בגבינות מחלב בקר, ועם השנים פיתחה החברה גם מוצרים מחלב עזים. באחרונה היא גם החלה לשווק גבינה צהובה, המיוצרת עבור החברה בחו"ל, וזאת תוך ניצול הפטור שניתן ממכס על יבוא גבינות קשות.

למרות היותה השחקנית הרביעית בגודלה, מחלבות גד היא שחקנית מרכזית בנישות שבהן היא פועלת. בזכות חדשנות החברה ממשיכה לצמוח בשיעורים של 5%-6% בשנים האחרונות.

לפי הערכות, מחזור מכירותיה השנתי של החברה עומד על 350 מיליון שקל בשנה. נתוניה הכספיים לא פורסמו, אך לפי הערכות היא נהנית מרווח תפעולי של כ-10%.

ממחלבות גד נמסר בתגובה: "גד מחוזרת רבות וקיבלה הצעות עסקיות רבות בשנים האחרונות. כרגע מתנהל משא-ומתן קונקרטי עם קבוצה בעלת ערכים מוספים רבים, אך טרם הושגו הסכמות סופיות. ככל שהתנאים יבשילו לכדי עסקה, החברה תצא בהודעה מסודרת".

קבוצת המשקיעים סירבה להגיב לידיעה.