צפו: 3 אטרקציות בארץ שאולי לא הכרתם ומוצעות בחינם

3 אופציות לטיולים ואטרקציות תיירותיות שוות בארץ שלא יעלו לכם גרוש: צפו בכמה אפשרויות בילוי לכל המשפחה ברחבי ישראל, שאינן מצריכות לשלוף את הארנק

בפינת הטיולים החדשה בתוכנית התיירות "צ'ק-אין" של גלובס TV נציג בפניכם מידי שבוע 3 אופציות לטיול בארץ. נשתדל להביא בפניכם מגוון של אפשרויות בילוי לכל המשפחה, בדגש על טיולים שאינם מכבידים על הכיס ואפילו כאלה שאינם עולים כלל, או בעלות נמוכה יחסית.

לפני 5 שנים, נר ראשון של חנוכה, האש אחזה ביערות הכרמל וגרמה לשריפת היער הגדולה ביותר שתועדה בארץ. כחלק מפסטיבל החורף בכרמל, שנקרא "מטיילים במגפיים", תתקיים בחוות משמר הכרמל שבגן לאומי הר הכרמל תערוכת צילומים המביאה תמונת מצב עדכנית של הכרמל בחלוף הזמן.

הצילומים צולמו בידי תלמידי שנה ב' במסלול "הצילום המקצועי" בלימודי החוץ של המרכז האקדמי ויצ"ו חיפה. התלמידים מציגים זווית אישית שלהם על התחדשות הכרמל מאז השריפה.

לאלה מביניכם שיבחרו להגיע בשבת, במקום מוצע גם סיור לקטנטנים בחניון האגם, ובמסגרתו תוכלו להכיר את צמחיית החורש המתחדשת לאחר השריפה, להתחקות אחר עקבות בעלי החיים ולסיים בשתיית תה צמחים מתוק. ההשתתפות בסיור מותנית בהרשמה מראש בטלפון 3639*.

שחקני תיאטרון "אספלט" מציגים אמת היסטורית וירטואוזיות קרקסית בהצגתם "אחרוני המצדה", אשר תתקיים בגן לאומי מצדה שהוכרז גם כאתר מורשת עולמית. תיאטרון אספלט הוא אנסמבל שחקנים בעלי מיומנויות רבות אשר פעיל למעלה משני עשורים בעולם תיאטרון הרחוב, הקרקס והליצנות.

במסגרת ההצגה "אחרוני המצדה", ארכיאולוג חושף בפני הקהל את התגלית החדשה שלו, ומשם למעשה מתחיל המופע, אשר כולל תקשורת עם הקהל תוך שליטה במיומנויות אקרובטיקה ונגינה בכלי נגינה עתיקים ומודרניים.

את הגנים הבהאים בחיפה מכירים כמעט כולם, אבל את אלה שבעכו נראה לנו שקצת פחות. גני בהאג'י שמצפון לעכו מקיפים במעגל רחב את האחוזה ההיסטורית בה התגורר בהא-אללה, הנביא-המייסד של הדת הבהאית, אל הגן המעגלי מוביל שביל גישה ארוך וישר, שלאורכו נטועים ברושים וצמחייה טבעית. ההליכה בשבילי הגן מעוררת שלווה פנימית, המתעצמת ככל שמתקרבים למרכז הגן.

הגנים הבהאים בעכו פתוחים למבקרים בין השעות 9:00-16:00, 7 ימים בשבוע. הגנים סגורים בחגים הבהאים וביום כיפור. הכניסה לגנים אינה כרוכה בתשלום, ואין צורך לתאם את הביקור מראש. זו יכולה להיות עבורכם נקודת פתיחה לטיול בעכו - בעיר העתיקה, בשוק, אולמות האבירים, המסגדים, החאנים וחומות העיר.