הטיפ היומי: חברת טכנולוגיה שעשויה לזנק ב-30% בשנה

במחלקת המחקר של ג'יי.פי מורגן ממליצים "תשואת יתר" על מניית בוקס במחיר יעד של 18 דולר

חברת התוכנה BOX / צילום: אתר החברה
חברת התוכנה BOX / צילום: אתר החברה

חברת התוכנה BOX נסחרת בבורסת ניו יורק (סימול: BOX) לפי שווי שוק של 1.67 מיליארד דולר. החברה מפתחת פלטפורמות תוכנה לשיתוף תוכן מאובטח באמצעות מחשוב ענן, ולאחרונה היא פרסמה דוחות לסיכום הרבעון השלישי. החברה הונפקה לראשונה בתחילת 2015 במחיר מניה של 14 דולר, לעומת המחיר הנוכחי שלה, 13.8 דולר.

הדוחות היו חיוביים עם ביצועים טובים בהכנסות, גבייה ותזרים המזומנים. בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, הגבייה צמחה ב-37%, נתון גבוה יותר מתחזיות האנליסטים, וההכנסות צמחו ב-38%, גם כן מעל לצפי. המוצרים החדשים שהחברה השיקה מצליחים והחברה דיווחה על 100 לקוחות למוצר Box Governance שהושק בחודש יוני, ועל כמה "עסקאות משמעותיות" לפלטפורמת המפתחים שלה שהושקה באוקטובר. הנהלת בוקס גם ציינה ששיתוף הפעולה עם IBM הוא "פנטסטי".

האופטימיות שלנו בנוגע לבוקס ממותנת במידה מסוימת, לאור ההפסדים התפעוליים המשמעותיים שלה ביחס לפרופיל הצמיחה שלה. עם זאת, אנחנו ממשיכים להאמין שבוקס מובילה בקטגוריה שלה ויש לה טכנולוגיה מבודלת שמתאימה היטב לגאות בשוקי המובייל ומחשוב הענן. לחברה יש בסיס לקוחות נרחב עם מעל 39 מיליון משתמשים רשומים.

ברבעון השלישי של השנה, הכנסות בוקס הסתכמו ב-78.7 מיליון דולר, לעומת תחזית האנליסטים שהייתה ל-76.8 מיליון דולר. ההפסד הנקי למניה היה זהה לתחזיות האנליסטים והסתכם ב-31 סנט. החברה העלתה את תחזית ההכנסות שלה לשנת הכספים 2016 והיא מצפה להכנסות של כ-300 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת ל-295-297 מיליון דולר.

החלקים החיוביים בדוחות החברה הם הגידול בגבייה; המגמה שהחברה מזהה של גידול בעסקאות גדולות - עסקאות של מעל מיליון דולר מגיעות כעת מידי רבעון; כמו כן, ישנו גידול בהיקף הממוצע של עסקה, מגמה שגם היא צפויה להמשיך.

הסיכונים המרכזיים בהשקעה במניה כוללים סיכון שההוצאות התפעוליות הגדולות לא יובילו לצמיחה מספקת, תחרות מצד שחקנים בעלי כיסים עמוקים יותר והאפשרות שהפתרונות שלה יהפכו ל"קומודיטי".

מחיר היעד שלנו למניית בוקס הוא 18 דולר, פרמיה של 30% על המחיר הנוכחי. המלצתנו נותרת ללא שינוי, "תשואת יתר".

מחלקת המחקר, ג'יי.פי מורגן