מריו גצה נבחרת גרמניה גביע העולם 2014 / צילום רויטרס
3.2 מיליארד איש מתוך אוכלוסייה כוללת של כ-7 מיליארד ברחבי הגלובוס (46%) צפתה בדקה אחת לפחות משידורי הטלוויזיה של משחקי גביע העולם 2014, שנערך בברזיל - כך מפרסמת התאחדות הכדורגל העולמית פיפ"א, מארגנת הטורניר, במחקר משותף שערכה עם חברת Kantar Media. מדובר על נתון דומה לזה שנרשם 4 שנים לפני כן, במונדיאל 2010 שנערך בדרום אפריקה.
משחק הגמר של הטורניר, בו ניצחה גרמניה את ארגנטינה משער של קשר באיירן מינכן, מריו גצה - נצפה למשך 20 דקות רצופות לפחות על-ידי 695 מיליון איש ברחבי העולם בטלוויזיות הביתיות שלהם, עלייה של 12% לעומת מונדיאל 2010; ויחד עם צפייה משותפת בברים ומקומות ציבוריים אחרים - פיפ"א מעריכה את נתון הצפייה הכולל במשחק הגמר ב-1.013 מיליארד איש (14% מאוכלוסיית העולם).
על-פי המחקר של פיפ"א, בישראל נחשפו סך של 3,132,038 תושבים ל-20 דקות לפחות משידורי גביע העולם 2014. סך הכיסוי של הטורניר בארץ - בתוכניות אולפן, מגזין ושידורים חיים (של זכייני השידור הרשמיים) - עמד על 257 שעות ו-34 דקות טלוויזיוניות. מונדיאל 2014 שודר בישראל על-ידי רשות השידור, זכיינית ערוץ 2 רשת וחברת ערוצי הפרימיום צ'רלטון.
הנתון העולמי הממוצע של צפייה בכל אחד מ-64 משחקי המונדיאל בברזיל, בתוך הבתים, עמד על 186.7 מיליון איש - ירידה של 1% לעומת מונדיאל 2010. בסך-הכול נחשפו המשחקים ל-207 מדינות וטריטוריות ברחבי העולם.
אגב, נתון מעניין שעולה מהמחקר מתייחס להבדלי הצפייה הבין-מגדריים: בעוד במדינות כמו סין, תאילנד ואוסטרליה למעלה מ-70% מהצופים בשידורי המשחקים החיים היו גברים - בברזיל, כאמור מארחת הטורניר - היתרון של הגברים היה מינימלי (51%). עם זאת, הנשים לא הצליחו להוות רוב באף אחד מהשווקים שנבדקו.
מבחינת פילוח סוציו-אקונומי של הצופים - הרי שבמדינות כגון גרמניה, אוסטרליה, קנדה, הודו ופולין נרשם שיעור של למעלה מ-45% לצופים אמידים (על-פי הכנסה ממוצעת במדינה למשקי בית). בארה"ב וברזיל עמד הנתון על למעלה מ-40%; ברומניה נרשם שיעור הצופים הגבוה ביותר מצד המעמד הנמוך במדינה (72%).