האיזון התחרותי יוצא הדופן של הפרמיירליג

בדיקת SportingIntelligence: בתום 17 מחזורים של הליגה האנגלית, חמש הקבוצות "הקטנות" ביותר בליגה צברו יחד 139 נק' - בדיוק כמו חמש "הגדולות" - יונייטד, סיטי, ארסנל, ליברפול וצ'לסי

ארסנל מול מנצ'סטר סיטי, פרמיירליג / צלם: רויטרס
ארסנל מול מנצ'סטר סיטי, פרמיירליג / צלם: רויטרס

חמש הקבוצות "הקטנות" ביותר שמשחקות בפרמיירליג בעונת 2015/16 - קריסטל פאלאס, ווטפורד, ווסטהאם, בורנמות' וכמובן מוליכת הטבלה הסנסציונית לסטר סיטי צברו עד כה 139 נקודות ביחד; לעומתן, חמש הקבוצות "הגדולות" - ארסנל, מנצ'סטר סיטי, מנצ'סטר יונייטד, ליברפול וצ'לסי - צברו יחד את אותה כמות. כך עולה מבדיקה שפורסמה בחשבון הטוויטר של אתר SportingIntelligence.

חמש הקבוצות "הקטנות" מוגדרות ככאלו שהיו במהלך ארבע השנים האחרונות בליגת המשנה האנגלית (הצ'מפיונשיפ) וחולקות יחד 0 אליפויות בליגה העליונה במהלך ההיסטוריה. חמש "הגדולות" חולקות 60 אליפויות (בין 4 ל-20 כ"א), וארבע מתוכן שיחקו בפרמיירליג בכל העונות מאז היווסדה ב-1992 (יוצאת הדופן היא סיטי). בנוסף, ה"גדולות" מובילות את הפרמיירליג בפרמטרים של הכנסה, שכר שחקנים ועובדים ופופולריות גלובלית.

לארסנל, שדולקת במקום השני אחרי המוליכה לסטר (38 נק') - יש בתום 17 מחזורי ליגה 36 נק'; סיטי במקום השלישי עם 32 נק'; יונייטד חמישית (29), ליברפול תשיעית (24) ואילו צ'לסי שקועה בתחתית (מקום 15 עם 18 נק'). 

ו"הקטנות"? את לסטר כבר הזכרנו, אך גם הביצועים של פאלאס (מקום שישי, 29 נק'), ווטפורד (מקום שביעי, 28), ווסטהאם (שמיני, 25) ובורנמות' (מקום 14 עם 19 נק') מרשימים במיוחד.

"עונה מדהימה עד כה", נכתב על-ידי SportingIntelligence. "מי לא אוהב כשיש קצת איזון תחרותי?".