ארנסט אנד יאנג ישראל הכירה בהתאגדות עובדיה בהסתדרות

זו הפעם הראשונה בה ההסתדרות מקימה ועד עובדים בפירמות ראיית החשבון ■ החברה תשב למו"מ להסכם קיבוצי עם ארגון העובדים היציג

משרדי ארנסט אנד יאנג ישראל / צילום: דוברות ההסתדרות
משרדי ארנסט אנד יאנג ישראל / צילום: דוברות ההסתדרות

פירמת ראיית החשבון ארנסט אנד יאנג - EY ישראל - הכירה בהתאגדות עובדיה בהסתדרות העובדים הכללית. במכתב שנשלח להסתדרות מטעם הנהלת החברה צוין כי לאחר בדיקת הנתונים שהעבירה ההסתדרות, הוחלט להכיר בה כארגון העובדים היציג של הפירמה ולשבת עמה ועם העובדים למשא-ומתן.

הליך ההתארגנות בחברה החל בתחילת החודש, ומאז למעלה משליש מהעובדים, כנדרש בחוק, חתמו על טפסי ההצטרפות להסתדרות.

זוהי הפעם הראשונה בה ההסתדרות מקימה ועד עובדים בתחום של ראיית החשבון, לאור רצונם של העובדים להבטיח את ביטחונם התעסוקתי ולשפר את תנאי העסקתם תוך הסדרתם בהסכם עבודה קיבוצי.

יו"ר הפירמה, רונן בראל, פנה הבוקר (ג') במייל לעובדי הפירמה, במסגרתו ביקש להבהיר כי הפירמה מכבדת את ההתארגנות. "ברצוני לעדכן כי במהלך הימים האחרונים ההסתדרות העבירה אלינו חתימות עובדי,ם ומבדיקתן עולה כי למעלה משליש מעובדי המשרד הצטרפו להסתדרות. בעקבות זאת, הנהלת המשרד הודיעה אתמול להסתדרות כי אנו מכירים בהסתדרות כארגון היציג במשרד", כתב בראל והוסיף: "הנהלת המשרד חוזרת ומדגישה כי אנו מכבדים את רצון העובדים להתאגד. משמעות הדבר היא כי ההסתדרות היא ארגון העובדים המייצג את עובדי המשרד, ואנו נשב עם ועד הפעולה למשא-ומתן על-מנת להגיע להסכם קיבוצי. אני מאחל לכולנו המשך עבודה פורה והמשך דרך מכבדת אחד כלפי השני".

EY היא אחת מפירמות רואי החשבון הגדולות בעולם, ובישראל היא פירמת רואי החשבון הגדולה ביותר, ומועסקים בה כ-1,800 עובדים במטה הפירמה בשכונת ביצרון במזרח תל-אביב ובמשרדים בחיפה, בבאר-שבע ובירושלים.

ארנסט אנד יאנג פועלת בלמעלה מ-140 מדינות ומונה כ-144 אלף עובדים מסביב לגלובוס. בשנת 2010 היא דורגה על-ידי "פורבס" כחברת הפרטית התשיעית בגודלה בארצות-הברית.

בישראל מספקים עובדי החברה בין היתר שירותי ראיית חשבון, מסים, ייעוץ עסקי וליווי עסקאות לאלפי חברות כגון חברות ביטוח, בנקים וחברות פיננסים, חברות טכנולוגיה, נדל"ן, נפט וגז, חברות קמעונאיות, חברות תעשייה, מלכ"רים ועוד.

המהלך להקמת הוועד בחברה נבנה במשך מספר חודשים, ובתחילת החודש פתחו העובדים בשלב הגלוי של ההתארגנות, במהלכו עשרות עובדים, פעילים בוועד הפעולה ונציגי האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות, הציבו דוכנים במטה החברה בתל-אביב, חילקו עלונים וקיימו אספות הסברה. במקביל, הוקם אתר ייעודי, ונפתחה קבוצת פייסבוק שילוו את ההתאגדות.

בהמשך, פחות מיממה לאחר שיצאו לשלב הגלוי של התאגדות העובדים, השלימו עובדי הפירמה את הליך הקמת הוועד היציג הראשון בפירמות ראיית החשבון, והתארגנו בשורות ההסתדרות, לאחר שלמעלה משליש מהם, כנדרש בחוק, חתמו על טופסי ההצטרפות לארגון.

גל התאגדויות העובדים בפירמות רואי החשבון נחשף לראשונה ב"גלובס" לפני כחצי שנה, כאשר עובדי פירמות שונות ב"ביג 5" (5 הפירמות הגדולות בשוק) החלו לפעול להקמת ועד.

הראשונים לפתוח במהלך היו עובדי EY ישראל. זאת, תוך העלאת טענות חמורות נגד הנהלת הפירמה בנוגע לשכר הנמוך ולתנאי העבודה. בשלב הראשון של ההתארגנות בפירמה שוגר במאי השנה מייל אנונימי למרבית עובדי המשרד, שבו נקראו העובדים להביע תמיכה בהקמת ועד עובדים.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר היום: "מהפכת ההתאגדות שההסתדרות מובילה הגיעה גם לענף ראיית החשבון, והיא ההוכחה כי עובדים בכל מקום עבודה ובכל ענף מבינים את כוחה של העבודה המאורגנת ואת יכולתם להוביל לשינוי. אני מברך את הנהלת ארנסט אנד יאנג, בראשות היו"ר רונן בראל, על ההכרה בהתאגדות, וקורא לפתוח במשא-ומתן מיידי להסדרת תנאי ההעסקה של העובדים בהסכם קיבוצי".

מוועד הפעולה של עובדי ארנסט אנד יאנג נמסר: "שמחנו לקבל את ההודעה מהנהלת הפירמה, ואנחנו נרגשים להתחיל במשא-ומתן. ההכרה בנו כמייצגים של כלל עובדי ארנסט אנד יאנג בישראל היא התחלה של דיאלוג בין ההנהלה לעובדים, ואנו נעשה את מירב המאמצים לטפח את השיח בכדי לשפר את מעמד העובדים בחברה".