התפטרויות בבורסה בת"א: סמנכ"ל בכיר והדוברת עוזבים

שניים אלה הם האחרונים עד כה בסדרה של התפטרויות - בעיקר של סמנכ"לים - שנפתחה ב-2014, כמה חודשים אחרי כניסתם של יוסי ביינארט לתפקיד מנכ"ל הבורסה ואמנון נויבך כיו"ר הבורסה

יוסי ביינארט / צילום: איל יצהר
יוסי ביינארט / צילום: איל יצהר

סדרת ההתפטרויות של בכירים בבורסה בתל אביב מגיעה בימים אלה לשיא: לפני ימים ספורים התפטר אלדד הרשטיג, סמנכ"ל בכיר מנהל מחלקת טכנולוגיות מידע ותפעול, והיום (ה') התפטרה גם הדוברת הוותיקה של הבורסה, עידית יערון.

שניים אלה הם האחרונים עד כה בסדרה של התפטרויות - בעיקר של סמנכ"לים - שנפתחה, במקרה או לא במקרה, ב-2014, כמה חודשים אחרי כניסתם של יוסי ביינארט לתפקיד מנכ"ל הבורסה ואמנון נויבך כיו"ר הבורסה.

כזכור, המנהלים הקודמים - סם ברונפלד כיו"ר הבורסה ואסתר לבנון המנכ"לית - הוזזו למעשה בהשפעת יו"ר רשות ניירות ערך שמואל האוזר, שהטיל על השניים את האחריות למצב הבעייתי של הבורסה בתל אביב. ביינארט נבחר בוועדת איתור וחברי דירקטוריון הבורסה אישרו את מינויו. הוא הגיע מתפקיד מנכ"ל בורסת הנגזרים האמריקאית, וקיבל תמיכה מסיבית מיו"ר הרשות.

כחצי שנה אחרי כניסתו לעבודה הודיעה אורלי גרינפלד, מנהלת המסלקה, על התפטרותה. במקומה מונתה עדי ברקן. כמה חודשים אחרי כן התפטרה גם חגית נאמן, היועצת המשפטית ומנהלת המחלקה המשפטית; במקומה מונתה איה בן דוד אשבול. אחריהן התפטר יוסי לוי, שהיה המפקח על חברי הבורסה, והשבוע התפטר הסמנכ"ל הבכיר הרביעי ברשימה הרשטיג, וכיום כאמור גם הדוברת הוותיקה.

בשיחה עם "גלובס" אמר ביינארט: "זהו מהלך טבעי שקורה כאשר נכנס מנהל חדש לתאגיד. אנחנו נמשיך שהיציבות, היצירתיות והשקיפות של הבורסה יישמרו ויתחזקו".