צפו: פיתוח חדש לבתים מאפשר להתנתק מחברת החשמל

מוצר חדש שהוצג לאחרונה ועשוי לחולל מהפכה: פיתוח שפותר את הבעיה הגדולה ביותר בצריכת החשמל הביתית ומאפשר זרם יציב ללא תלות במקור חשמל אחר, ע"י המרת אנרגיה עודפת למימן

בית שמייצר אנרגיה ממים ופאנלים סולאריים phi-suea-house תאילנד / צילום: וידאו
בית שמייצר אנרגיה ממים ופאנלים סולאריים phi-suea-house תאילנד / צילום: וידאו

על אף שפאנלים סולאריים יכולים לספק אנרגיה לבתי מגורים, הביקוש לחשמל משתנה במהלך היום והעודף שמיוצר לרוב מתבזבז. פיתוח חדש שהוצג בעיר צ'אנג מאי שבתאילנד פותר את הבעיה הזו באמצעות המרה של האנרגיה העודפת למימן שמאוחסן לשימוש עתידי.

הפיתוח הוטמע בפרויקט בשם Phi Suea House , שכולל ארבעה בתי מגורים. הוא מבוסס על 114 קילו וואט של פאנלים סולאריים שמייצרים בממוצע 441 קילו וואט שעה חשמל ביום, כאשר החשמל העודף מאוחסן בסוללות גדולות. לאחר מכן האנרגיה העודפת מומרת למימן אשר מאוחסן בבלוני גז, במהלך הלילה, ומומר בחזרה לחשמל בשעות הבוקר.

כאשר המערכת תעבוד בתפוקה מלאה, היא תהיה מסוגלת לייצר מימן בקצב של 2000 ליטר לשעה ולאחסן עד 90 אלף ליטר גז. הביקוש לחשמל בכל בית צפוי עמוד על 200 קילו וואט שעה ליום כאשר העודף ישמר לשימוש עתידי.

על מנת להבטיח את היעילות האנרגטית של הבתים, הם יצוידו גם בדודי שמש, בחלונות עם זכוכית כפולה, קירות עבים, מאווררי תקרה במקום מזגנים, ונורות לד חסכוניות.

על פי  CNX Construction, החברה שבנתה את הפרויקט, מדובר בבתים הראשונים בעולם שמופעלים באמצעות פאנלים סולאריים ומימן מאוחסן. הבתים כבר עברו את כל הבדיקות הנדרשות והן צפויים לפעול באופן מלא כבר בשבועות הקרובים.