תדיראן גייסה 27.5 מיליון ש' בהנפקת מניות רדומות

המנכ"ל, משה ממרוד: "ההנפקה תורמת לחיזוק ההון העצמי, ולגידול בפיזור ובסחירות מניות החברה"

משה ממרוד / צילום: איל יצהר
משה ממרוד / צילום: איל יצהר

הנפקת המניות שביצעה חברת תדיראן הולדינגס  בסוף השבוע שעבר זכתה להצלחה. במכרז התקבלו הצעות לרכישת מניות בהיקף כספי של 45.6 מיליון שקל - כ-70% מעל סכום הגיוס המתוכנן על פי המחיר המינימלי. המחיר ליחידה כפי שנקבע במכרז הנו 51.06 שקל, הגבוה ממחיר המינימום (שיעור הקצאה של כ-12.8% למזמינים במחיר שנקבע במכרז). בסך הכל תמכור החברה לפי תוצאות המכרז 539,305 מניות רדומות שבבעלותה. סך כל התמורה (ברוטו) שתקבל החברה בגין ההנפקה היא כ-27.5 מיליון שקל.

לדברי משה ממרוד, מנכ"ל החברה ובעל השליטה בה, "במסגרת ההנפקה נכנסו להשקעה בחברה גופים מוסדיים מרכזיים, ואנו רואים בכך המשך ביסוס הקשר והמחויבות ארוכי-הטווח של החברה לכלל בעלי המניות. ההנפקה תורמת לחיזוק ההון העצמי של החברה, ולגידול בפיזור ובסחירות מניותיה, ובכך מניחה תשתית לכניסה עתידית למדדי השוק המובילים בבורסה".

תדיראן הולדינגס, העוסקת בשיווק ובייצור מזגנים ומערכות מיזוג אוויר, נסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של 434 מיליון שקל. זאת לאחר עלייה של כ-160% במחיר המניה מאז תחילת השנה. על רקע שינוי מיקוד פעילותה, סיכמה החברה בחודש שעבר רבעון שלישי חיובי עם זינוק של 90% ברווח הנקי שלה, שהצטבר ל-25 מיליון שקל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלו רווחי החברה שבשליטת משה ממרוד בשיעור דומה, והתקרבו ל-39 מיליון שקל.

בפעילות השוטפת, הכנסותיה של תדיראן עלו ברבעון השלישי ב-24%, והגיעו ל-224 מיליון שקל, ובסיכום הפעילות בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה גדלו ההכנסות ב-14% ל-557 מיליון שקל. בחברה מייחסים את השיפור במכירות לעלייה בהיקף הפעילות בתחום המזגנים. גם בשורת הרווח התפעולי הציגה תדיראן שיפור - ברבעון השלישי הוא קפץ ב-57% ל-30 מיליון שקל, ובין ינואר לספטמבר עלה ב-23% ל-51 מיליון שקל.

התוצאות המשופרות של תדיראן נרשמות על רקע החלטת החברה לצאת מתחום פעילות השיווק של מוצרי חשמל "לבנים", לצד התמקדות בתחום האנרגיה ובפעילות המזגנים המסורתית שלה. תדיראן ניהלה השנה מו"מ לרכישת חברת שיווק הגז סופרגז מידי קבוצת עזריאלי תמורת 250 מיליון שקל, אולם זה הסתיים ללא תוצאות.