מנכ"ל בולוס תיירות הורשע בגניבה בידי מנהל ורישום כוזב

יעקב בולוס הורשע בנוסף גם בעבירות דיווח לפי חוק ני"ע ■ גם עזמי נששיבי, מנכ"ל בולוס גד, הורשע בעבירות דיווח ■ עם זאת, השופט מודריק זיכה את רואי החשבון של החברות

עודד מודריק / צלם: חנוך גוטמן
עודד מודריק / צלם: חנוך גוטמן

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, עודד מודריק, הרשיע היום (ב') את יעקב בולוס, מנכ"ל, דירקטור ובעל השליטה בחברת בולוס תיירות, בעבירות גניבה בידי מנהל, רישום כוזב במסמכי תאגיד, שימוש במסמך מזויף ובעבירות דיווח לפי חוק ניירות ערך.

כמו כן הורשע עזמי נששיבי, מנכ"ל חברת בולוס גד, בעבירות דיווח על-פי חוק ניירות ערך.

עם זאת, השופט זיכה מכל אשמה את רואי החשבון של החברות, שהועמדו לדין בפרשה בגין הפרת חובות דיווח. 

כתבי האישום כללו 4 פרשיות הקשורות לחברת התיירות שבבעלות משפחת בולוס ובהתנהלותם של נושאי המשרה ובעלי השליטה בקבוצת החברות הציבוריות. 

בהכרעת הדין הורשעו בולוס ונששיבי בכך שהסתירו מציבור המשקיעים התפתחויות דרמטיות בהליך משפטי נגד חברת בולוס תיירות, בו נתבעה בסכום של 10 מליון שקל, ומנעו מן הציבור מידע בדבר מצבה הקשה של החברה ובדבר הפסדים דרמטיים הצפויים לה בשל הפסד בהליך.

עוד הורשעו השניים בכך שקיבלו במירמה את הסכמת הבורסה להנפקת חברת בולוס תיירות, על אף שידעו כי תנאי מקדמי של הבורסה לאישור ההנפקה ביחס להון העצמי של החברה לא התקיים. החברה אף לא דיווחה על הפרת התנאי המקדמי בדוחות הכספיים של החברות. 

בנוסף הורשע יעקב בולוס בגניבה של 10 מיליון שקל מקופת הקזינו של אוניית התיירות שהפעילה חברת בולוס תיירות. בית המשפט דחה את טענתו כי הכספים נמשכו מן החברה כהלוואה, ואף דחה את הטענה כי הם הוחזרו במועד מאוחר יותר.

בהכרעת הדין קבע בית המשפט כי "הנאשמים פעלו בשם החברות וכמנהליהן, הם הזרוע שביצעה את העבירה, ולפי שיש להם עניין בקיום ההנפקה, הם הגורמים האחראים לכך שהתקבל דבר כפועל יוצא ממעשיהם או מחדליהם". 

לגבי גרסת הנאשמים כי לא היו מודעים לעבירות, בית המשפט ציין כי "כאילו 'שלושת הקופים החכמים' התאחדו לבריה אחת אצל כל אחד משני הנאשמים לאמור: לא ראיתי, לא שמעתי, לא אמרתי". 

בצד זאת, בית המשפט זיכה את ווליד סייד ואלי אביגוש, רואי החשבון המבקרים של החברות, מאישומי חובת הדיווח; וכן זיכה את בולוס ונששיבי ממקצת עבירות הדיווח בהן הואשמו.

כתב האישום הוגש בשנת 2005 על-ידי עו"ד ד"ר אילנה מודעי ונשמע בפני השופט מודריק משנת 2008 ועד לשנת 2015. במהלך ניהול ההוכחות הלך לעולמו נאשם מספר 1 בכתב האישום, איברהים בולוס, שהיה בעל השליטה בקבוצת החברות של משפחת בולוס. 

את התיק ניהלו עורכי הדין שירי גפני ועידן שוורץ ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה). התיק נחקר על-ידי מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך.

עו"ד גיל דחוח, בא-כוחו של רו"ח אלי אביגוש, מסר בתגובה: "10 שנים אנחנו נלחמים על חפותו של אביגוש. הוא יצא היום מבית המשפט כפי שנכנס לכתליו לפני 10 שנים - אדם זכאי. זיכויו היום היה בדין ובצדק. המדובר בזיכוי שמחזיר את האמון במערכת המשפט".