פשרה בייצוגית: קופ"ח כללית לא תעביר מידע לביטוח דקלה

בתביעה נטען כי הנתבעות פעלו בניגוד לדין כשהעבירו ביניהן מידע הכולל פרטים אישיים של מבוטחים ■ עוד סוכם בפשרה כי כללית ודקלה יתרמו חצי מיליון שקל לטיפולים לילדים שאינם כלולים בסל התרופות

קופת-חולים כללית לא תוכל להעביר מידע אודות מבוטחיה לחברת הביטוח דקלה מבלי שקיבלה הסכמה מפורשת מהמבוטח - כך נקבע השבוע בהסכם פשרה שאושר בבית המשפט המחוזי בחיפה. בנוסף, יתרמו כללית ודקלה חצי מיליון שקל לטובת טיפולים שאינם כלולים בסל התרופות לילדים החולים במחלות קשות.

ההסכם הושג במסגרת בקשה לתביעה ייצוגית בסך 24 מיליון שקל שהוגשה נגד שירותי בריאות כללית וחברת דקלה, באמצעות עו"ד עידו שטיינר ממשרד שטיינר-רוזנברג, בטענה כי הכללית מקיימת שיתוף-פעולה מסחרי עם חברת הביטוח דקלה ומאפשרת לחברה לעשות שימוש במאגר הנתונים שלה אודות המבוטחים המצטרפים לביטוח המשלים של הכללית, זאת לצורך שיווק פוליסה קבוצתית לביטוח סיעודי, וכך פוגעת באופן חמור בפרטיות הלקוחות בלא ידיעתם ואישורם.

יש לציין כי נורמה פסולה כזו של הפרת הפרטיות נהוגה כיום בלא מעט גופים המחזיקים במידע אודות לקוחותיהם - הנפגעים מהם פעמים רבות בלא ידיעתם, תוך העברת הפרטים לחברות מסחריות כאלה ואחרות.

הסכם הפשרה קובע כי רק מבוטחים שיתנו הסכמה המפורשת, יעבור המידע בעניינם לחברה אחרת.

לדברי עו"ד עידו שטיינר, את הסכם הפשרה ניתן לראות כאמירה ברורה לעניין האחריות המוטלת על גופים המחזיקים במידע של כל אחד מאיתנו והאיסור לסחור באותם נתונים.