ביקורת ברשת נגד האפליקציה החדשה של אחיה של בר רפאלי

בסוף השבוע האחרון עלו בנתיבי איילון פרסומות לאפליקציית Blindspot שמאפשרת שליחת הודעות אנונימיות לאנשי קשר ■ פוסט ויראלי בפייסבוק טוען שהאפליקציה עלולה לשמש להשמצות נגד ילדים ובני נוער וממליץ להחרים אותה

מחאה בפייסבוק בעקבות האפליקציה החדשה של אחיה של בר רפאלי, Blindspot, שמקודמת החל מסוף השבוע בנתיבי איילון בפרסומת בולטת במיוחד של פרצוף סמיילי ענק. 

פוסט שהועלה בפייסבוק נגד הרעיון שמאחורי האפליקציה הגיע כבר לכ-2,250 שיתופים. האפליקציה מאפשרת לכל מי שמתקין אותה לשלוח הודעות טקסט אנונימיות לאנשי קשר ללא היכולת של הנמענים לדעת במי מדובר.

מפתח האפליקציה הוא לא אחר מאשר דור רפאלי, אחיה של דוגמנית העל בר רפאלי, ששמה עלה לאחרונה (מעבר לרגיל) בעקבות חקירה מתוקשרת ברשות המסים. ומי שעומד מאחורי היא קבוצת "שלנו" (Shellanoo Group), של היזם עודד קובו, בנו של איש העסקים בבו קובו. החברה גייסה עד היום 35 מיליון דולר בהובלת האוליגרך רומן אברמוביץ', לצד שמות מובילים בעולם המוזיקה והבידור בהם ניקי מינאז', דיוויד גואטה, טייסטו, אביצ'י, וויל איי אם ועוד.

אבל בעוד האפליקציה צוברת תאוצה בטבלת ההורדות של חנויות האפליקציות בין היתר הודות לפרסום בנתיבי איילון, יש מי שמוחה נגד המטרה של האפליקציה. "רואים את הסמיילי החביב שבתמונה? למישהו היה מספיק כסף כדי לפרסם מעל נתיבי איילון את האפליקציה החדשה הזאת, ששמה blindspot. אפליקציה שמאפשרת לשלוח הודעות קצרות בעילום שם. למה זה טוב? בעיקר בשביל להציק, להעליב, לאיים או להביך בלי לקחת אחריות. הרי הודעות חיוביות אין לנו בעיה לשלוח בשמנו המלא. אם כך, למה שהילד שלכם יתקין את זה? כי לכולם יש, והחברים שלו סבבה, ומה אתם עושים עניין מאפליקצייה?!", כתב התסריטאי אלי ויסברט בעמוד הפייסבוק שלו.

"תעשו עניין, חברים. הסמיילי החמוד הזה הוא ערוץ פתוח להשפלות. דלת פרוצה לרשעות. ממש לא משנה אם הילד שלכם יהיה בצד הפוגע או בצד הנפגע. שתי האפשרויות גרועות באותה מידה", הוא כתב והוסיף כי "מישהו פרסם אפליקציה בנתיבי איילון. השקיע הרבה כדי להרוויח המון. האם הוא רוצה לפגוע בילדים שלכם? אני מניח שלא. האם זו תהיה התוצאה הישירה של שימוש ב-Blindspot? ברור לי שכן. אל תעצמו עין", הוא סיכם בפוסט שכאמור זכה ליותר מ-2,000 שיתופים.

בחברה הסבירו עם ההשקה כי השירות יכול לשמש מישהו שרוצה להתחיל עם מישהי: מעביר מסר - טקסט, תמונה, סרטון או הודעה קולית - ולחזר אחריה ורק במקרה שיש התעניינות מהצד השני ניתן להזדהות. כמו כן, מסבירים בחברה כי אם אדם כועס על מישהו אחר אז הוא יכול לומר לו על כך מבלי החשש שיידע מי זה.

יש לציין כי מלבד הקמפיין באיילון, החיבור של רפאלי האח לביצת הסלבס המקומית הביאה שורה של סלבס לשתף את האפליקציה החדשה בחשבונות האינסטגרם שלהם. בין המפורסמים אפשר למצוא גם דמויות בולטות ואהודות בקרב בני נוער וצעירים, בהם אגם רודברג, טל מוסרי, דנה פרידר ואחרים.

מקבוצת שלנו לא נמסרה תגובה. 

מ-BLINDSPOT נמסר בתגובה: "BLINDSPOT היא אפליקציה לשליחת הודעות אנונימיות שהושקה לפני פחות משבוע, וכבר הפכה לאפליקציה המדורגת מספר אחד בחנויות Google Play ו-App Store. משתמשים יכולים לשלוח הודעות אחד לאחד בין אנשי הקשר שלהם. עם זאת, כל משתמש יכול לחסום כל הודעה בלחיצת כפתור אחת. הלוואי שבחיים האמיתיים היינו יכולים להתנהל בצורה כזו כשמישהו מתנהג סביבנו בצורה לא ראויה.

"ההודעות לא ציבוריות, ואנחנו נוקטים אמצעי זהירות בתוך האפליקציה. בליינדספוט היא לא האפליקציה האנונימית הראשונה, ובטח לא האפליקציה האנונימית היחידה, אבל היא ללא ספק הפופולרית ביותר. תודה על תשומת-לבכם ועזרתכם בהפיכת BLINDSPOT לאפליקציה עם הכי הרבה הורדות בישראל".