ברקת מכין את הקרקע להתמודדות על ראשות הממשלה

שלטון נתניהו בליכוד אינו בסכנה בעתיד הקרוב, אבל התפקדותו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת למפלגה כבר מאיימת על הסטטוס-קוו ■ G מנתח את המהלך וגם את האיומים מלמעלה: "החיסולים כאן יהיו אכזריים"

ניר ברקת / צילום: איל יצהר
ניר ברקת / צילום: איל יצהר

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, שהכריז לפני 10 ימים על התפקדותו לתנועת הליכוד, הוא אדם מחושב. "לפני כל ישיבת מועצה, הוא מקיים ישיבת מטה כדי להיערך, ולא משנה מה הנושא שעל הפרק", אומרים גורמים בעירייה. "אפילו לפני מפגש עם חברי הקואליציה, אנשים שמחויבים אליו ולא צפויים להפתיע אותו במתקפה לא צפויה, הוא מקיים ישיבת מטה".

- למה? הוא לא מרגיש מספיק חזק? חושש להיות מופתע?

"זה לא עניין של חוזק כמו של תפיסת עולם של אדם שבא מהשוק הפרטי ומתייחס לדברים כמו אל מוצר שמצריך תוכנית עבודה מסודרת. ואם הוא קיבל החלטה להתפקד עכשיו לליכוד, תהיי בטוחה שהיא נעשתה על בסיס סקרים, מחקרים, חשיבה מוקדמת. שום דבר אצלו אינו מקרי, גם לא העיתוי. הוא מאוד מתוכנת וגם בודק את עצמו כל הזמן".

ברקת אכן צפה קדימה, אל השבוע החולף, ואל השנים שלאחריו. "ברקת זיהה כאן הזדמנות מעניינת", מנתח חבר מזכירות הליכוד, מישל בוסקילה, המתייחס לעיתוי ההתפקדות, בסמוך לבחירות לתפקיד יו"ר מרכז הליכוד שנערכו לפני יומיים. "אם הוא היה מתפקד בעוד שלושה חודשים, זה לא היה מעניין אף אחד", כך בוסקילה, "אבל עכשיו יש הרבה תקשורת וספקולציות סביב מה שקורה בליכוד. ובתור שחקן חדש שנכנס לזירה, הוא זיהה עיתוי מעולה, כניסה שבוע לפני משחק חשוב, שבו תהיה הזדמנות להראות נוכחות ולהציג את עצמך. הוא אמנם לא יכול להצביע בבחירות האלה, אבל עדיין יכול לקדם בריתות עתידיות עם המועמדים העכשוויים".

גם מבחינת העתיד הרחוק, המונה של ברקת החל כעת לדפוק, וזאת משום שמרגע שאדם מתפקד לליכוד, נדרשות שנתיים וחצי עד שיוכל להתמודד בפריימריז של המפלגה; וכך גם למתפקדים החדשים שהוא יביא למפלגה (שעליהם הוא כנראה בונה ברגע האמת). להם ייספרו 16 חודשים מיום ההתפקדות ועד שיוכלו בכלל להצביע בבחירות פנימיות מטעם הליכוד.