גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הרשת החברתית: דוד גולברי חושף את רכבי האספנות שלו

וגם: מי גזר את הסרט בתחנת החדשה של חברת החשמל?

דוד גולברי ואסתי גינזבורג / צילום: יניב אדרי
דוד גולברי ואסתי גינזבורג / צילום: יניב אדרי

לעתיקות שלום

דוד גולברי, מבעלי רשת אופנת גולברי, הוא חובב רכבי אספנות עתיקים. ביום שני השבוע חשף גולברי את שלל רכבי האספנות שלו (שנמצאים על הכביש יותר מ-30 שנה), במסגרת צילומי קמפיין קיץ 2016 עם הפרזנטורית החדשה של הרשת, אסתי גינזבורג.

הצילומים התקיימו במרכז פרס לשלום ביפו. בסיומם אף קפצו דוד גולברי יחד עם גינזבורג ואחיו יעקב גולברי ללשכתו של שמעון פרס, להגיד שלום.

דוד גולברי ואסתי גינזבורג / צילום: יניב אדרי

סער יגשר

"מה היית עושה כדי לגשר על הפער בין המגזרים בחברה, כנבחר ציבור בעבר ואולי גם בעתיד?", כך שאל עמוס שפירא, נשיא אוניברסיטת חיפה, את הפוליטיקאי לשעבר גדעון סער, במסגרת הכנס הכלכלי השנתי לתאגידים של פירמת ראיית החשבון והייעוץ PwC Israel ומשרד עורכי הדין ש. פרידמן, שהתקיים השבוע במלון דן כרמל בחיפה.

סער השיב כי "יש העושים הון פוליטי מפוליטיקה דוחה שמרסקת את החברה, והגיעה העת לפוליטיקה חדשה שמייצרת חיבור בין חלקי העם ולא פילוג ושנאה".

הגיעו לכנס: רו"ח יוסי פילוס, ראש פירמת PwC Israel; אייל וולדמן, מנכ"ל מלאנוקס; יונה יהב, ראש עיריית חיפה; ריצ'י ריכטמן, מנכ"ל קליל; טובי בכר, יו"ר התאחדות התעשיינים בצפון; יוסי אקרמן, נשיא אלביט מערכות לשעבר ויזם כיום; רפי דניאלי, מנכ"ל צים; ואחרים.

הכנס נחתם בהרצאה של המדליסט האולימפי אריק זאבי.

גדעון סער, יוסי פילוס ועמוס שפירא / צילום: יוסי זליגר

חשיפה

"אקספוז", יבואנית מותגי הלבשה תחתונה, קיבלה זיכיון בלעדי לשיווק מגוון מותגי חזיות בינלאומיים. את הזיכיון החדש חגגו אמיר הברפלד, מנכ"ל החברה; ואיזי מוכתאר, סמנכ"ל השיווק, במלון בראון ביץ' האוס החדש בתל-אביב שבבעלותו של ליאון אביגד.

איזי מוכתאר וליאון אביגד / צילום: יריב וינברג

זזים

אלישע ינאי נבחר לקדנציה נוספת כנשיא איגוד תעשיית האלקטרוניקה והתוכנה בהתאחדות התעשיינים.

עופר פרי מונה לדירקטור ברפאל.

ד"ר דרגן קרברושיץ מונה למנהל המחלקה לכירורגיית ילדים בסורוקה.

אייל רונן מונה למנהל מכירות גלובליות בקבוצת סטוקטון.

אורי אביטל מונה לסמנכ"ל אגף אינטגרציה ותשתיות בחברת תים. 

אסף כהן מונה למנהל תחום מותגים ביורוסטנדרט.

אילון גדיאל מונה למנכ"ל האגודה החקלאית "יופי של ירקות". 

אלון וינטר מונה למנכ"ל רשת מלונות "חוויה".

שני דניאל מונתה לסמנכ"לית משאבי אנוש ביוניליוור ישראל.

עו"ד גיא פרבמן מונה ליו"ר משותף בועדת התחדשות עירונית של מחוז תל-אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין.

רוני ליש מונה למשנה למנכ"ל ומנהל מכירות ותפעול הסניפים בקבוצת המשביר לצרכן 365.

מנווטים ל-2016

חברת NNG, מפתחת תוכנת הניווט IGO, מסכמת שנה: בעלי החברה דודי וירניק, קובי הלפרין ועובדיה, חגגו במטה בבודפשט במסיבה בקונספט "מלחמת הכוכבים".

הוזמנו: אילן מור, שגריר ישראל בהונגריה; ואנדור נאג', שגריר הונגריה בישראל.

פינה ומגדל

אבן-הפינה ל"מגדל הכשרת היישוב" שייבנה במתחם ה-BBC בבני-ברק הונחה אתמול (ג').

העניקו כבוד: השותפים להקמת המגדל - הנד"לניסטים קלמן סופרין ובנו צחי; האחים רוני ויואל וייס; עופר נמרודי, מבעלי הכשרת היישוב; וכן אבי לוי, מנכ"ל מליסרון; אבי מוסלר, מנכ"ל אמות; הרב חנוך זייברט, ראש עיריית בני-ברק; קלרה צברגל, מנהלת סקטור הבנייה והנדל"ן בבנק הפועלים; האדריכלים אורי ברעלי וקובי לויצקי; המהנדס ישראל דוד; ואחרים.

רוני וייס, עופר נמרודי, צחי סופרין ויואל וייס /  צילום: אלירן אביטל

הגיל הנכון

לא רק ערים ובתי-מלון - המועצה לישראל יפה מדרגת גם בתי-אבות, דיור מוגן ומרכזי יום לקשיש. אתמול הוכרזו שלושת המוסדות הזוכים בתחרות "בית הגיל השלישי הנאה והמקיים בישראל" לשנת 2015.

לטקס ההכרזה הגיעו: אבי כהן, מנכ"ל המשרד לשוויון חברתי; יצחק לקס, יו"ר חברת עמידר; יוסי היימן, מנכ"ל ארגון אש"ל; פרופ' יצחק בריק, יו"ר התחרות; ד"ר אסתר יקוביץ, שופטת ראשית בתחרות ומומחית לאוכולוסיות מבוגרות; מוטי ששון, ראש עיריית חולון; אברהם כץ-עוז, יו"ר המועצה לישראל יפה; ואחרים. 

 

מתח גבוה

"אנו מחזקים את אמינות אספקת החשמל לתושבי גוש דן ונותנים מענה בכניסת היצרנים הפרטיים", כך אמר אתמול יפתח רון-טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, באירוע השקת תחנת המיתוג איילון של החברה במחלף גנות. התחנה נבנתה במסגרת פרויקטי החירום על-מנת לאפשר לחברה להתמודד עם הצריכה המוגברת כפי שהיינו עדים לה בקיץ האחרון.

עוד נכחו: עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל; ובכירים נוספים בחברה: דוד וודובוז, מנהל אגף ביצוע פרויקטים; יצחק בלמס, המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל לקוחות ושיווק; צבי שטג, מנהל אגף תכנון; רון וייס, סמנכ"ל פרויטקים הנדסיים ופיתוח עסקי; ומיקו צרפתי, יו"ר ארגון עובדי חברת החשמל.

עוד הגיעו לגזור את הסרט: משה בורוכוב, מנכ"ל פארק אריאל שרון; ונעמי אנג'ל, מתכננת מחוז מרכז בעיריית תל-אביב.

אנג'ל, בלוך, רון טל, וודובוז, בלמס, שטג ווייס / צילום: יוסי וייס

תפנית מרשימה

לאחר 9 שנים בדירקטוריון תפנית, חברת ניהול ההשקעות של בנק דיסקונט, מתוכן 5 שנים בהן כיהן כיו"ר, נפרד השבוע מוטי אלמליח, מנכ"ל בזק בינלאומי, מהנהלת דיסקונט.

בארוחה חגיגית שנערכה במלון מונטפיורי הודתה מנכ"לית דיסקונט, לילך אשר-טופילסקי, לאלמליח על תרומתו להצלחת החברה ואמרה: "בתקופתך הוצגה תפנית גידול מרשימה בהיקף הנכסים והרווחים, עמידה ביעדים והתקדמות רבה במגוון רחב של תחומים".

עוד נכחו: רז רון, מנכ"ל תפנית דיסקונט; אבי לוי, סמנכ"ל החטיבה לנכסי לקוחות; עו"ד אתי דויטש, יועצת משפטית של קבוצת דיסקונט; וחברי דירקטוריון תפנית.

עוד כתבות

פעילות כוחות צה''ל בשטח רצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

260 מיליון דולר: כל הפרטים על עסקת הנשק שארה״ב מעכבת לישראל

ממשל ביידן מעכב את אספקת התחמושת לתקיפה ישירה משום שהוא לוחץ על בעלת בריתו ישראל לא להיכנס לרפיח

טנק ישראלי בצד העזתי של מעבר רפיח / צילום: דובר צה''ל

המשלחת הישראלית תמריא לקהיר בשעות הקרובות

בכיר ישראלי: באים להקשיב ולשאול שאלות, הפערים דרמטיים ● הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • אחרי הודעת חמאס, צה"ל החל בפעילות ממוקדת במזרח רפיח • גורם אמריקני: יש לממשל חששות לגבי מבצע גדול ברפיח, אך לא נראה שזה מה שקורה בשלב זה • עדכונים בולטים

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

פתיחה ירוקה בתל אביב; מדד הבנקים עולה ב-1.7%, אודיוקודס צוללת ב-10%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.8% ● ירידה ביתרות מטבע החוץ של ישראל ● אילו הן המניות שמעניינות את המשקיעים? ● אודיוקודס לא עמדה בציפיות האנליסטים ● דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים פורש מתפקידו ● IBI: "חלון ההזדמנות להורדת ריבית בישראל הולך ונסגר" ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר"

חסימת איילון דרום הערב / צילום: רוני שפירא

משפחות החטופים הפגינו הערב ברחבי הארץ: קוראות לעסקה מול החמאס

הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • תיעוד: חגיגות בעזה אחרי הודעת חמאס • גורמים בישראל: זו הטעיה, חמאס הסכים למתווה מרחיק לכת שלא מקובל על ישראל • עדכונים שוטפים

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

אחרי הודעת חמאס: החלה "פעולה ממוקדת" במזרח רפיח

על רקע הודעת חמאס שהוא מקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש, הקבינט הצביע הערב להמשיך בפעולה ברפיח ● עוד נמסר כי "ישראל תשלח משלחת למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם"

בנין בנק הפועלים יהודה הלוי 63 ת''א / צילום: איל יצהר

מתוך הבנק או מבחוץ? המועמדים שעשויים להחליף את דב קוטלר בפועלים

מנכ"ל בנק הפועלים הודיע במפתיע על עזיבה לאחר חמש שנים, ובכך נפתח המרוץ לאחת המשרות הבכירות והנחשקות במשק הישראלי ● בין השמות שמוזכרים בתוך הבנק נמנים המשנים למנכ"ל, דלית רביב וידין ענתבי ● בשוק מעריכים כי קיימת אפשרות למינוי חיצוני, כשגולן שרמן, שיצא לחל"ת מהבנק לפני כשנתיים, הוזכר כמועמד אפשרי

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

יגאל דמרי מתכנן להקפיץ את שכרם של אשתו ובנו במיליוני שקלים לשנה

חברת הבנייה שבשליטת דמרי מבקשת לאשר מדיניות תגמול חדשה ממנה ייהנו גם חלק מבני משפחתו, שתאפשר להם לקבל תגמול הוני בהיקף של עד 1.5 מיליון שקל בשנה כל אחד

דב קוטלר, מנכ''ל בנק הפועלים / צילום: תמר מצפי

אחרי חמש שנים: מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר פורש

דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים, הודיע על החלטתו לסיים את תפקידו ● דירקטוריון הבנק החליט למנות ועדת דירקטוריון לאיתור מנכ"ל, בראשה יעמוד יו"ר הדירקטוריון ראובן קרופיק

ראש ממשלת בלגיה, אלכסנדר דה-קרו / צילום: ap, Jean-Francois Badias

ראש ממשלת בלגיה: "לא יכולים להמשיך בעסקים כרגיל עם ישראל"

ראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דה-קרו שינה את עמדתו ושוקל כעת הטלת סנקציות הכוללות איסור יבוא מוצרים מהתנחלויות, בשל הפעילות הישראלית בעזה ● הסביר כי שינוי העמדה שלו נובע מכך שיש "יותר מדי קורבנות כתוצאה מהפעולות הצבאיות הישראליות" ● ההערכות הן כי יוזמה כזו תיכשל ברמה האירופית

מתחם תע''ש השלום / צילום: דמיטרי ספקטור

בכמה מכרה המדינה את הקרקע הכי לוהטת בכניסה לתל אביב

החברות אקרו נדל"ן וקטה ירכשו את הקרקע במתחם תע"ש השלום תמורת 644 מיליון שקל ועוד 67 מיליון שקל הוצאות פיתוח, פער של כמעט פי חמישה ממחיר המינימום אך נמוך משמעותית ממחיר השומה ● 5 הדונם ששווקו במכרז מיועדים למגורים בבנייה רוויה עם חזית מסחרית

דורון כהן / צילום: איל יצהר

משרד המשפטים בוחן ניגוד עניינים במועמדות דורון כהן ליו"ר רשות שוק ההון

דורון כהן, מנכ"ל האוצר לשעבר, מועמד לתפקיד יו"ר רשות שוק ההון לצד מ"מ יו"ר הרשות הנוכחי, עמית גל; והמשנה למנכ"ל חברת הביטוח ווישור, זיו כהן ● משרד המשפטים בוחן האם קיים חשש לניגוד עניינים במינויו של דורון כהן, שאחותו מכהנת כדירקטורית בלתי תלויה בחברת הביטוח מגדל

מקבוק אייר של אפל / צילום: יח''צ אפל

לעבור למחשב של אפל: כל הסיבות בעד ונגד

מי שהתרגל למערכת ההפעלה ווינדוס יתקשה להתרגל ל-MacOS, וגם ייאלץ להיפרד מחלק מהתוכנות המוכרות ● היתרון הבולט: היכולת של מכשירי החברה "לדבר" ביניהם ולקצר תהליכים

בבסיס סודי שמתרחב במהירות: כך נערכת איראן למתקפה הבאה נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: מה גורם לצבאות של מדינות הערביות להיות לא יעילים, הבסיס הסודי של איראן וסיפורה של ניצלות שואה שהייתה בקיבוץ מפלסים ב-7 באוקטובר ● כותרות העיתונים בעולם 

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק עלה בכ-1.2% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● אלון מאסק ממליץ לוורן באפט איזו מניה לקנות ● IBI בית השקעות: הירידה באינפלציה תאפשר ל-ECB להפחית את הריבית ביוני ● וורן באפט מכר מניות אפל ונראה שהוא פוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" • בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% • באופנהיימר ממליצים על מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, "נסחרות בתמחור חסר עמוק"

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

לספר לדור הצעיר את סיפור השואה אחרי ה-7 באוקטובר - זו לא רק זכות, אלא חובה

השנאה כלפי מדינת ישראל מרימה ראש בכל כמה דורות ● לצד האסונות טבועה בנו, כחלק בלתי נפרד מה-DNA שלנו, היכולת המופלאה והחוסן לקום מהאסון הכי גדול ולהצליח לעשות ממנו נס ● גם הפעם, הדור הצעיר הוא שיכתבו את פרק התקומה

נגמ''שים של צה''ל בצפון הארץ / צילום: ap, Gil Eliyahu

עסקה בגודל פי 2 משווייה: החברה הביטחונית שמזנקת

לפני פחות משנתיים סבלה החברה הביטחונית אימקו מתחלופת מנהלים וקשיים תזרימיים, אבל מתחילת המלחמה התמונה התהפכה ומנייתה נהנית מתנופה בבורסה ● כעת היא קיבלה הזמנה של 377 מיליון שקל ממשרד הביטחון - פי שניים מהשווי של החברה כולה ● מניית אימקו זינקה ביותר מ-200% בשנה האחרונה

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

רוסיה מוכרת לאיראן 24 מטוסים, ומציבה לישראל אתגר חדש

אספקת מטוסי סוחוי ומערכות הגנה אווירית S־400 מרוסיה לאיראן מציבה את המזרח התיכון בפני אתגר חדש ● מומחים: "חיל האוויר האיראני בנוי על אמל"ח מיושן, הסוחוי מייצג דור אחר של מטוסים"

אניית הקרב Hessen, בשובה מהים האדום לגרמניה / צילום: Reuters, Sven Eckelkamp

הגרמנים נסוגו, החות'ים השתכללו: כוח המשימה האירופי בים האדום מקרטע

דברי האדמירל היווני שעומד בראש כוח המשימה האירופי, שדלפו לתקשורת הזרה, חשפו כי הכטב"מים שמשגרים החות'ים מתגברים על ההגנות האוויריות, ושעם שלוש ספינות בלבד, הוא לא יכול למלא את המשימה ● בינתיים, מספר הספינות העוברות במצרי באב אל–מנדב צנח

ההפגנות בקמפוסים בארה"ב העירו את תעשיית הפייקים

המחאות בקמפוסים הפכו לוויראליות. אבל לא כל מה שפרסמו עליהן נכון ● המשרוקית של גלובס

השקל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר יגיע ל-3.8 שקלים? איך תשפיע כניסה לרפיח על שער השקל

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים: "האירועים הביטחוניים החזירו את הדולר במהירות לרמה גבוהה; אולם על רקע היצעי המט"ח של יצואנים לתשלומי שכר ומסים, הרי שפוטנציאל הפיחות בטווח המיידי נותר מוגבל" ● גם יונתן כץ, כלכלן ראשי בלידר שוקי הון, מסכים כי השקל לא יגיב בעוצמה רבה מדי