גאדג'טים: אפל TV - ככה צריכה להיראות הטלוויזיה שלנו

אפל TV הוא סטרימר נהדר, אבל היינו מצפים שמבחר האפליקציות יגדל, כדי שבאמת יהיה מה לעשות איתו גם בישראל

מעריצי אפל מחכים זמן רב שענקית הטכנולוגיה מקופרטינו תשיק טלוויזיה חכמה. במקום זאת, או לפחות בשלב זה, החליטה החברה להוציא גרסה חדשה לסטרימר שלה - אפל TV (משווק באמצעות היבואנים סי דאטה ואיי דיגיטל). הסטרימר החדש מנסה לשנות את חוויית הצפייה בטלוויזיה באמצעות שדרוגים משמעותיים במכשיר.

ממשק: הממשק של האפל TV ידידותי מאוד לשימוש. במרכז המסך מופיעים האייקונים לשירותי הסרטים של אפל, חנות האפליקציות, אלבום התמונות של המשתמש המציג את התמונות משירות ה-iCloud (כל התמונות שצולמו באייפון מופיעות ישר בטלוויזיה) ואלבומי המוזיקה שהמשתמש רכש מאפל. אפל אוהבת לחשוב על הפרטים הקטנים והיא השקיעה גם בשומר מסך, כך שאם לא מבצעים שום פעולה במשך כמה דקות, מופיעים סרטונים באיכות גבוהה של נופים. עוד תכונה נחמדה היא שכפתור ההפעלה בשלט מדליק את הטלוויזיה בערוץ המתאים וגם את הסטרימר עצמו, מבלי שהמשתמש צריך להגדיר זאת.

אפליקציות: הדבר הכי חשוב באפל TV החדש היא האפשרות להתקין אפליקציות. כרגע מבחר האפליקציות הפונות לישראלים דל מאוד, מלבד מאקו שהשיקה את אפליקציית ה-VOD שלה, לא מצאנו אף חברה ישראלית נוספת ב-App Store. הישראלים יכולים להשתמש בשירות האייטיונס של אפל להשכרה (18 שקל) ורכישת סרטים (כ-40 עד 60 שקל), או לחכות שחברות נוספות יחליטו לפתח אפליקציות תואמות. כדאי לציין גם את חברת סלקום שהוסיפה תמיכה באפליקציית הטלוויזיה שלה דרך טכנולוגיית AirPlay. ניתן להפעיל תוכנית באייפד ולשדר אותה באלחוט לטלוויזיה, כולל שליטה בעצירת התוכנית והעברה שלה קדימה, דרך השלט הפיזי של אפל. בנוסף, האפל TV גם משמש כקונסולת משחקים באמצעות השלט רחוק.

הפעלה קולית: אפל TV בגרסה החדשה כולל את העוזרת הקולית סירי. הממשק הקולי מאפשר לחפש תכנים בשפה חופשית. למשל, "סירי תציגי לי סרטים מצוירים חדשים" או "סירי תציגי לי את הפרק שאדוארד נורטון מופיע בו במשפחה מודרנית". עוד פקודות מעניינות הן לבקש מסירי להציג סרטים רק לילדות בגיל 12 או במקרה שמפספסים קטע בסרט אפשר לבקש מסירי להשמיע רק את המשפט האחרון. כל יכולות ההפעלה הקולית המצוינות הללו עובדות באנגלית ופחות רלוונטיות למשתמש דובר העברית. מצד שני, ההערכות הן שסירי תלמד לדבר עברית בשנת 2016.

שלט: לצורך הפעלת סירי, אפל טי.וי כולל שלט רחוק חדש בטכנולוגיית האלחוט בלוטות', מיקרופון ומשטח מגע. משטח המגע ממוקם בחלק העליון של השלט הקומפקטי ומאפשר תפעול מאוד נוח וידידותי, בצורה הרבה יותר טובה ממשקי סטרימרים אחרים, בעיקר בגלל הרגישות בזיהוי תנועות האצבע.

בשורה התחתונה: אפל TV הוא מוצר נהדר, אבל היינו מצפים שמבחר האפליקציות יגדל, כדי שבאמת יהיה מה לעשות איתו גם בישראל.

מחיר: 900 שקל.

ציון: 9.