מפרק רשות השידור, פרופ' דוד האן, בוחן יחד עם נציבות שירות המדינה את סוגיית המשך העסקתו של פרשן הכדורגל דני נוימן ברשות השידור. זאת בעקבות התחקיר של העיתונאי חיים ריבלין בחדשות 2 אמש, שחשף את פעילותו של נוימן כ"מאכער" הגובה אלפי דולרים עבור ארגון פגישות עם בכירי ממשל.

היום (ד') הודיעה הכנסת על השעיית אישור הכניסה שניתן לנוימן כ"מוזמן תדיר לכנסת", ממנו נהנה בעשור האחרון.

לפי שעה נודע כי נוימן, עובד רשות השידור, לא יגיע היום להגיש את פינתו בתוכנית הספורט של ערוץ 1 בשל חופשה בחו"ל שתוכננה מראש. עם זאת, ברשות השידור החלו דיונים על עתידו של נוימן, ודוברו של האן אישר היום כי פנה בנושא לנציבות שירות המדינה.

לפני למעלה משנה צמצם העורך הראשי של רשות השידור לשעבר, יונה ויזנטל, את פעילותו של נוימן משמעותית והעביר אותו מתפקיד פרשן משחקי ליגת העל, בשל הביקורת הציבורית על סגנון הגשתו. ל"גלובס" נודע כי בעקבות המהלך קיבל ויזנטל פניות מגורמים פוליטיים שביקשו להשיבו לתפקידו, אולם הוא סירב. ויזנטל סירב להתייחס לדברים.

היום התקיים דיון בנושא במליאת הכנסת, במהלכו טען שר התחבורה ישראל כ"ץ, כי "נוימן לא דרך מעולם בלשכתי, אני מתנגד לתופעה, זוהי עסקנות ומאכעריות פוליטית".

על-פי התחקיר של חדשות 2, נוימן ביקש 5,000 דולר בעבור פגישה עם מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי. "הם חייבים אותי שם, כי אני מקורב גם למנכ"ל וגם לשר וגם לראש המטה", הוקלט נוימן אומר. "אני לא רוצה להגיד 10,000, כמו שלקחתי לחברה אחרת שדאגתי להם בנושאים של יבוא אוטובוסים", הוסיף.

הבוקר התייחס נוימן בראיון לגלי צה"ל לתחקיר ואמר: "לא עשיתי עסקאות, קצת התרברבתי, וזה טבעי, רציתי להרשים את האנשים שיידעו שאני מקושר. יש לי קשרים טובים שיצרתי אותם במשך כל-כך הרבה שנים מהכדורגל, ומעבר לזה אני מחכה לסיום הכתבה להגיב".

 

הערב ישודר בחדשות 2 חלקו השני של התחקיר.

ממשרד התחבורה נמסר כי "מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, מתייחס לכל רעיון או הצעה לשיפור בתחומי התחבורה השונים ונפגש מעת לעת עם גורמים חיצוניים זאת, כחלק ממדיניות הדלת הפתוחה שהנהיג עם כניסתו לתפקיד.

"עיתוי פגישות המנכ"ל עם הגורמים המקצועיים נקבע אך רק על-ידי מנהלת לשכתו, וכך היה במקרה של מר דני נוימן, שביקש להציג למנכ"ל מוצר חדש בתחום התחבורה. מנכ"ל המשרד לא היה מודע לבקשתו של נוימן להקדים את הפגישה, שנקבעה כאמור על-ידי מנהלת לשכתו.

"יצוין כי בכל המקרים בהם התבקש המנכ"ל לבחון הצעות או תקנות שונות בתחום התחבורה, הופנו הפונים לוועדת הניסויים או לגורמים המקצועיים במשרד, כמקובל במקרים כאלה, כאשר דעתם של גורמי המקצוע היא הקובעת בנושא.

"מנכ"ל משרד התחבורה, לא היה מודע כלל כי מר נוימן מייצג גורמים שונים תמורת תשלום, ואילו הדבר היה מובא לידיעתו, וודאי שהיה נמנע מלהיפגש עימו. אמירותיו התמוהות של מר נוימן, על יכולתו 'להעביר נושאים אצל המנכ"ל גם כאשר הם אינם הגיוניים', חסרות כל שחר, ואין להם על מה להסתמך, שכן כל נושא נבדק באופן קפדני על-ידי גורמי המשרד, ודעתם המקצועית היא המכריעה בנושא".