האיש העשיר בסין במו"מ לרכישת אולפנים הוליוודיים

וונג ג'יאנלין מחפש אולפן הוליוודי כבר כמה שנים ואשתקד ניסה לרכוש את דרימוורקס

דליאן וונדה (Dalian Wanda), קבוצת הנדל"ן והמדיה הנשלטת בידי האיש העשיר ביותר בסין, וונג ג'יאנלין, מנהלת משא-ומתן לרכישת האולפנים ההוליוודיים שיצרו את הסרטים "גודזילה" ו"פסיפיק רים".

אם תיסגר עסקה בין וונדה ללג'נדרי אנטרטיינמנט (Legendary Entertainment), חברת המדיה שהקים תומס טאל, יחזק הדבר את הקשרים בין הוליווד לשוק הסרטים מהיר הצמיחה ביותר בעולם.

וונדה, שרכשה את רשת בתי הקולנוע AMC אנטרטיינמנט ב-2012, מנהלת משא-ומתן לרכישת גרעין השליטה בלג'נדרי, שבעלי המניות שלה כוללים את סופטבנק. ייתכן כי העסקה תוכרז כבר בשבוע הבא ותשקף שווי של 3-4 מיליארד דולר ללג'נדרי, לדברי מקורות יודעי דבר.

וונג מחפש אולפן סרטים הוליוודי זה כמה שנים. שמה של החברה שלו נקשר אשתקד במשא-ומתן לרכישת דרימוורקס של סטיבן ספילברג, אך המשא-ומתן קרס. כמו כן אמר וונג אשתקד לכתבים כי בכוונתו לרכוש את מטרו-גולדווין-מאייר או את ליונס גייט אנטרטיינמנט, אך שום עסקה לא יצאה אל הפועל.

מקורות יודעי דבר אמרו כי המשא-ומתן עם לג'נדרי נמצא בשלב מתקדם. החברה נהנתה משנה טובה במכירות כרטיסים. יש לה עסקת הפקה עם יוניברסל פיקצ'רס, והיא השקיעה בלהיטים כמו "היישר מקומפטון" ו"עולם היורה", שהיה הסרט המוביל בארה"ב ב-2015 עד יציאתו לאקרנים של "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" לא מזמן.

לאחרונה הכריזה החברה על סרט המשך ל"גודזילה" ועל ספין-אוף שבו יככבו גודזילה וקינג-קונג, שאותו תפיק החברה יחד עם וורנר ברדרס, שותפתה הקודמת בתחום ההפקה וההפצה.

סרטיה של לג'נדרי - בייחוד "גודזילה" ו"פסיפיק רים" - רשמו ביצועים טובים בסין, שבה נרשמת גאות במכירות הכרטיסים בעקבות בניית מספר רב של מתחמי מולטיפלקס.

שוק הקולנוע בסין צומח במהירות. סך הכנסות מכירות הכרטיסים זינקו ב-49% ב-2015, על-פי נתונים רשמיים, והניבו הכנסות בסך 6.77 מיליארד דולר. אם השוק ימשיך לצמוח בקצב הנוכחי, צפויה סין להדיח את ארה"ב ממעמד שוק הסרטים הגדול בעולם ב-2017.

"תעשיית הסרטים של סין משגשגת בקצב חסר תקדים", אמר וונג בראיון שהעניק ב-2014. "רכישת חברה אמריקאית ידועה תקדם את ההפצה שלנו בחו"ל". שוק הסרטים של סין "צומח בקצב הרבה יותר מהיר מהשוק האמריקאי", הוסיף וונג.

עסקת וונדה-לג'נדרי תהיה האחרונה בשורת עסקאות שביצע וונג. לאחרונה הוא שילם 52 מיליון דולר תמורת החזקה בת 20% במועדון הכדורגל הספרדי אתלטיקו מדריד.