האם הנשיא לשעבר משה קצב ישוחרר בקרוב מהכלא?

כתב המשפט של ערוץ 2, גיא פלג, חשף כי ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר תדון בחודשים הקרובים בשאלה האם לנכות שליש מתקופת מאסרו של קצב, שנידון ל-7 שנות מאסר וריצה עד כה 4 מהן

משה קצב / צלם: אוריה תדמור
משה קצב / צלם: אוריה תדמור

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ייכנס בקרוב לכלא בגין הרשעתו בשוחד במשפט פרשת הולילנד. האם נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, שהורשע באונס, ישוחרר בקרוב מכלאו?

היום (ה') נודע כי במהלך החודשיים הקרובים תדון ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר בשאלה האם לנכות שליש מתקופת מאסרו של קצב שנידון ל-7 שנות מאסר וריצה עד כה 4 מהן.

התאריך המיועד לדיון בבקשת קצב לניכוי שליש הוא ה-27 במארס, ולפי ההערכות הוועדה תקדיש יום עבודה שלם לדיון בשחרורו של הנשיא לשעבר.

המידע נחשף לראשונה על-ידי כתב המשפט של ערוץ 2, גיא פלג.

יצוין כי בבואה לשקול שחרור מוקדם של אסיר, לוקחת ועדת השחרורים בחשבון את הליך השיקום שעבר ואת השאלה האם הוא הביע חרטה על מעשיו. הואיל וקצב אינו מודה במעשים ומסרב לקבל עליו את האחריות להם, הדיון בעניינו צפוי להיות מורכב.

קצב, הנשיא השמיני של מדינת ישראל, הורשע ב-30 בדצמבר 2010 על-ידי בית המשפט המחוזי בתל-אביב בשתי עבירות אונס ובעבירת מעשה מגונה בכוח בא' שעבדה בכפיפות לו בעת שהיה שר התיירות, בעבירה של הטרדה מינית כלפי ה' שעבדה בבית הנשיא בעת שקצב כיהן במשרה הרמה, בעבירות של מעשה מגונה והטרדה מינית כלפי ל' מבית הנשיא ובעבירה של שיבוש מהלכי משפט בכך שהוא ניסה לתאם גרסאות עם ל' מבית הנשיא.

במארס 2011 גזר בית המשפט המחוזי על קצב 7 שנות מאסר בפועל, שנתיים מאסר על-תנאי ופיצוי של 125 אלף שקל למתלוננות.‏

ב-7 בדצמבר 2011 קצב החל לרצות את עונש המאסר בכלא מעשיהו.