הנהלת הבורסה והעובדים סיכמו: שבועיים של מו"מ ללא עיצומים

כי בשעה האחרונה הגיעו העובדים והנהלת הבורסה להסכמות בדבר הפסקת העיצומים, וזאת במטרה לקיים ביניהם מו"מ אינטנסיבי בשבועיים הקרובים ■ במסגרת זו מבקשים הצדדים לדחות את הדיון שנקבע להיום בביה"ד

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

איום העיצומים שיפגעו במהלכה התקין של פעילות המסחר בבורסה הוסר היום לתקופה של לפחות שבועיים. ל"גלובס" נודע כי בשעה האחרונה הגיעו העובדים והנהלת החברה להסכמות בדבר הפסקת העיצומים, וזאת במטרה לקיים ביניהם מו"מ אינטנסיבי בשבועיים הקרובים. במסגרת זו מבקשים הצדדים לדחות את הדיון שנקבע להיום בשעות אחר הצהריים בבית הדין האזורי לעבודה בת"א, ולקבוע אחר במקומו בתחילת פברואר.

בשבוע שעבר הגישה הנהלת הבורסה בת"א, בראשות היו"ר אמנון נויבך והמנכ"ל יוסי ביינארט, בקשה לביה"ד להוציא צו מניעה שיאסור על העובדים לשבש את פעילות הבורסה, בצל הסכסוך החריף בין הצדדים בנוגע להסכם השכר החדש לעובדים. השופטת רוית צדיק, מביה"ד לעבודה, לא נעתרה לבקשה ושלחה את הצדדים לדבר ביניהם ולנסות לגשר על הפערים.

את הבורסה מייצגים בהליך עוה"ד נחום פינברג ועמי שחר, ואת העובדים - עו"ד בני כהן. שני הצדדים השמיעו בימים האחרונים טענות קשות כנגד הצד שכנגד, בהם טענות העובדים שהנהלת הבורסה התעקשה להציג את העיצומים כקשורים במו"מ על הסכם השכר, בעוד נציגות העובדים חזרה והדגישה שהעיצומים על רקע המו"מ על שינוי מבנה הבעלות בבורסה, וכריתת ההסכם עם נאסד"ק, תוך הטעית העובדים.

בימים אלה מקיימים הצדדים מו"מ בנוגע להסכם שכר חדש לעובדים, וזאת במקביל למו"מ על חלקם של העובדים בחברת הבורסה החדשה שתוקם, אם וכאשר יושלם הליך שינוי מבנה הבעלות בה והפיכתה לחברה למטרות רווח. עד כה, הנהלת הבורסה סיכמה עם חברי הבורסה, שמחזיקים במניותיה, על אופן חלוק המניות ביניהם, כך שנותר לה לסכם על חלקם של העובדים בעוגת המניות הכוללת.

יו"ר ועד העובדים, יצחק לרנר, מסר כי "אני מקווה שהמו"מ יישא פרי וכי השבועיים שהוועד הסכים להעניק כמחווה של רצון טוב, יוקדשו לקיום דיונים אינטנסיביים סביב שולחן המו"מ, במקום דיונים בבית הדין לעבודה. אני רוצה להאמין כי בעזרת השם יגובשו הסכמות ענייניות, תוך התייחסות לעמדות העובדים בכובד ראש ומתוך רצון כן ואמיתי להגיע להסכם ולא לבזבז את אותם ימים לדיוני סרק".

מהנהלת הבורסה נמסר: "אנו שמחים על ההסכמות עם נציגות העובדים לפיהן יופסקו השיבושים בעבודת הבורסה לאלתר ויתחדש המו"מ. אנו מחויבים לדיאלוג עם העובדים ומקווים כי המו"מ ינוהל באופן אינטנסיבי ונוכל להגיע להסכמות בהקדם האפשרי".