"לצ'ק פוינט היו שנים נהדרות, התחושה היא שהמסיבה נגמרה"

כך טוען אנליסט מ-FBR בראיון לסוכנות הידיעות "בלומברג" ■ מבין 30 אנליסטים שמסקרים את צ'ק פוינט, 20 ממליצים לקנות את המניה, 8 ממליצים להחזיק בה, ושניים ממליצים למכור

גיל שויד / צלם: יונתן בלום
גיל שויד / צלם: יונתן בלום

המשקיעים במניות מתחום הסייבר יעדיפו לשכוח את החודש האחרון, שבו מניות רבות רשמו ירידות בשיעור דו-ספרתי. זאת, בזמן שמדד נאסד"ק נחלש בכ-10%. כך, למשל, מניית FireEye נפלה ב-24.9% מאמצע דצמבר; אימפרבה, שהוקמה על-ידי שלמה קרמר, איבדה כ-18%; ופאלו אלטו, שנוסדה על-ידי ניר צוק, ירדה בכ-17%. צ'ק פוינט, אחת החברות הגדולות והמבוססות בתחום, רשמה ירידה מתונה יותר אך גם היא בשיעור דו-ספרתי, של 12.2% (מי שטיפסה בניגוד למגמה היא סייברארק שעלתה 9.9%, על רקע הדיווחים שצ'ק פוינט מתעניינת ברכישתה).

לאחרונה נראה שהאנליסטים המסקרים את צ'ק פוינט  חלוקים יותר בדעותיהם בנוגע לצמיחה הצפויה ולתוצאות הפיננסיות העתידיות שתציג החברה. בסוף השבוע פורסמה בסוכנות בלומברג כתבה על החברה, שכותרתה "האם הגיע הזמן למכור את מניית הסייבר האמינה, צ'ק פוינט?". זאת, על רקע העלייה בהיקף השורטים על המניה.

בכתבה צוטט אנליסט מ-FBR שאמר שצ'ק פוינט היא בעלת הרווח התפעולי הגבוה ביותר בקבוצת ההשוואה שלה, גם אם אינה צומחת מהר כמו החברות האחרות. "היו לה כמה שנים נהדרות, אך כעת התחושה היא שהמסיבה נגמרה", אמר האנליסט, דניאל איבס. לעומת זאת, במריל לינץ' נקבו בשבוע שעבר בשמה של צ'ק פוינט כאחת משלוש המניות המועדפות עליהם בתחום הסייבר.

לפני כשבועיים, הפחיתו בברקליס את ההמלצתם על מניית החברה הישראלית ל"תשואת חסר" במחיר יעד של 83 דולר, והעריכו שהיא תתקשה להציג ביצועי יתר ב-2016.

"רכישת סייברארק - צעד חיובי"

גופים אחרים שפרסמו המלצות על צ'ק פוינט לאחרונה כוללים את ג'יי.פי מורגן (המלצה נייטרלית ומחיר יעד של 86 דולר) וסיטי (המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 100 דולר). בג'יי.פי מורגן ציינו שצ'ק פוינט היא בעלת נתח השוק הגבוה בתחומה ויש לה הזדמנויות לבצע רכישות שיתרמו לצמיחה. גם בסיטי התייחסו לאפשרות של רכישת סייברארק והעריכו שאם אכן תתבצע, זהו צעד חיובי לצ'ק פוינט. להערכת כלכלני סיטי, צ'ק פוינט צפויה לצמוח ב-9% בשנה בשנים הבאות, גבוה מצמיחת התעשייה (6%-7%).

לפי נתוני Thomson/First Call, מתוך 30 אנליסטים שמסקרים את צ'ק פוינט, 20 ממליצים לקנות את המניה, 8 ממליצים להחזיק בה ו-2 ממליצים למכור. צ'ק פוינט, שנוסדה ומנוהלת בידי גיל שויד, תפרסם את דוחות 2015 ב-28 בינואר.