פוטין קרא ליהודי אירופה להגר לרוסיה: "אתם יכולים לחזור"

נשיא רוסיה אמר את הדברים בפגישה עם ראש הקונגרס היהודי-אירופי האוליגרך משה קנטור, ועורר גיחוך קל בקרב הנוכחים ■ "היהודים נמלטים מאירופה. מצבם הוא הגרוע ביותר מאז סיום מלחמת העולם השנייה"

ולדימיר פוטין / צילום: רויטרס
ולדימיר פוטין / צילום: רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין קרא היום (שלישי) ליהודי אירופה להגר לרוסיה - כך דווח בסוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס" ובכלי תקשורת נוספים במדינה. "בתקופת ברית המועצות הם ברחו, עכשיו הם יכולים לחזור", אמר פוטין במהלך פגישה עם ראש הקונגרס היהודי-אירופי, האוליגרך הרוסי משה קנטור, ובכירים נוספים בארגון.

פוטין אמר את הדברים בתגובה לטענתו של קנטור כי מצבם של היהודים באירופה כיום הוא "הגרוע ביותר מאז סיום מלחמת העולם השנייה". לדבריו, האנטישמיות באירופה גוברת ו"היהודים נמלטים מאירופה". קנטור ציין בדבריו את צרפת ואת אוקראינה כמדינות שמהם היהודים מהגרים בקצב הגבוה ביותר.

נשיא רוסיה טען בתגובה: "אני לא חושב שהמצב כל כך גרוע, כמו שאתה אומר". עם זאת, הוא הודה כי המצב חמור. "קיבלתי דיווחים על אנשים שמפחדים ללבוש פריטים מזהים בציבור, ואף מנסים להסתיר את דתם". פוטין הוסיף כי הוא רואה בקונגרס היהודי-אירופי "בעל ברית במאבק נגד שנאת הזרים והאנטישמיות".

על פי הדיווח, הצעתו של נשיא רוסיה עוררה גיחוך קל בקרב הנוכחים. קנטור הגיב ואמר: "זהו רעיון חדש לחלוטין. נדון בו בקונגרס בהתאם לצורך, ואני מקווה שנחליט לתמוך בך".