גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

על מה דיברו חיים כצמן וחגי בדש במסעדת "יפו-תל-אביב"?

וגם: איפה נפגשו החזאי דני רופ ויו"ר חברת החשמל יפתח רון-טל?

בדש כצמן ולוין/ צילום.:איל יצהר
בדש כצמן ולוין/ צילום.:איל יצהר

הפגישה הלילית של בדש וכצמן לא עזרה לפסגות

לא קשה לנחש על מה דיברו חיים כצמן, בעל שליטה בענקית הנדל"ן גזית גלוב, ורוחה לוין, מנכ"לית החברה, עם חגי בדש, מנכ"ל בית ההשקעות פסגות, בפגישתם במסעדת היוקרה "יפו-תל-אביב" של השף חיים כהן ביום רביעי בשבוע שעבר.

הפגישה התקיימה ימים אחדים לאחר שבית ההשקעות מכר, בצעד מפתיע, את מניותיו קבוצת א. דורי (8%) לידי איש העסקים אורי אדלסבורג, ובכך הכשיל למעשה את הצעת הרכש שהגישה גזית גלוב למחזיקי מניות המיעוט ב-א. דורי .

על-פי ההערכות בשוק, בדש ניסה לפייס את כצמן בפגישה ביניהם. מאידך, גורמים בשני הצדדים טענו היום כי היא הייתה פגישה עניינית וללא נסיונות פיוס.

תגובת הצדדים: "לפסגות וגזית גלוב יש מערכת יחסים ענפה וארוכת-שנים, ומדובר בפגישה שהיא חלק ממהלך עסקים רגיל".

נזכיר כי מכירת מניותיה של פסגות בקבוצת דורי לידי אדלסבורג, המצוי עימה בסכסוך סביב השקעתם המשותפת בתחנת הכוח דוראד, גרמה לטענות קשות מצד גזית גלוב, שם טענו כי "זו סחיטה בדקה ה-90. פסגות נהגו שלא ביושר, כך לא מתנהגים עבור עוד מיליון שקל. יש נורמות בשוק ההון".

בסביבת פסגות ניסו לשדר עסקים כרגיל וטענו כי "מדובר בצעד שנעשה במסגרת הליך שגרתי של ניהול השקעות לטובת העמיתים... אם הם לא היו פועלים כך, אפשר היה לבוא אליהם בטענות שהעדיפו אינטרס חיצוני על פני טובת העמיתים", וכי "פסגות פנתה לגזית גלוב והציעה לה לרכוש את המניות במחיר זהה. גזית גלוב סירבה ואף הודתה לפסגות על ההגינות ועל כך שניתנה לה הזכות להשוות את ההצעה".

צחוק הגורל הוא שבאותו ערב בו נערכה הפגישה המשולשת במסעדת היוקרה, הודיעה גזית גלוב כי החליטה למכור את החזקות השליטה בקבוצת דורי, כשהיא מותירה את בעלי המניות ומחזיקי האג"ח של החברה הבת ללא הגב החזק שלה.

בתגובה צנחו למחרת ניירות הערך של דורי, כאשר המשקיעים בקרנות הנאמנות של פסגות היו מהמפסידים הגדולים של המהלך (בסכום העולה משמעותית על התוספת שהניבה מכירת המניות לאדלסבורג).

כבר למחרת הבשילה החלטתו של כצמן למכירת מניות השליטה בקבוצת דורי לידי איש הנדל"ן והכדורגל, עמוס לוזון. 

בדש כצמן ולוין/ צילום.:איל יצהר

חברת החשמל מתכוננת לסערה הבאה, במדיה

זוכרים את הסערה של תחילת החורף? את הבתים שנותקו מחשמל למספר ימים? גם בחברת החשמל כנראה זוכרים. הם יודעים שכדי לצלוח אותה כמו שצריך, חוץ מגזימת עצים, כדאי גם להתכונן לסיקור במדיה, שנוטה במקרים כאלה להחמיר איתה.

זה מה שהביא אותה אתמול (ג') להזמין לבקר את את חזאי חדשות ערוץ 10 דני רופ ונעמה אייזנבוך. מדריך הסיור היה יו"ר החברה, האלוף (במיל') יפתח רון-טל, יחד עם סמנכ"ל רגולציה קשרי ממשל ותקשורת, אורן הלמן.

לחזאים הוצגו יכולותיה הטכנולוגיות של חברת החשמל עם מערכת הברקים החדשנית והיערכותה למזג-אוויר קיצוני.

רופ, שבסערה באוקטובר גם ביתו ברמת-השרון סבל מהפסקת חשמל, אמר בסיום כי "הקשר שלנו החזאים עם גופי התשתית והחירום חשוב מאוד כדי להעביר את המסר המדויק ככל שניתן לציבור. במיוחד עם חברת החשמל שמושפעת ממזג-האוויר".

ומה השלב הבא מבחינתו? מפגש בין החזאים לעורכי החדשות, "כדי שנוכל לגשר על הפערים במסירת המידע לציבור".

רופ רון טל ואייזנבוך / צילום:יוסי וייס

לואי ומצעד הסכנות

הכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי ה-INSS, שהתקיים השבוע, שימש בימה לבכירי הממשל, מערכת הביטחון והקהילה העסקית, לפרוש את משנתם לגבי מה שצפוי לישראל ומהי "אסטרטגיית העל" בה עליה לנקוט?

נשיא המדינה, רובי ריבלין, דיבר על דאע"ש, שלדבריו כבר נמצא "בתוך הבית" ומכרסם בחברה הערבית. הרמטכ"ל גדי איזנקוט ציין את חיזבאללה כאתגר ביטחוני ראשון במעלה עם מאגר הטילים והתמיכה האיראנית, ולעומתו האלוף במיל' עמוס ידלין, ראש המכון, דירג את "הציר האיראני" בראש כמי שמפעיל גורמים שליליים לאורך הציר הרדיקלי.

בכנס נכחו גם גנרל ג'ון אלן, גנרל דיוויד פטראוס, ראש ה-CIA לשעבר; ראש המוסד היוצא, תמיר פרדו; השרים בוגי יעלון, נפתלי בנט, גלעד ארדן ואיילת שקד; ואיש העסקים היהודי-אוסטרלי פרנק לואי, יו"ר המכון.

עוד נכחו באירוע ראש חבר הנאמנים, פנחס (פיני) כהן, לשעבר מנכ"ל אפריקה ישראל; וחברי חבר הנאמנים, יאיר סרוסי, גדעון תדמור, שמואל חרל"פ, רוני דוידוף ואלפרד אקירוב.

פיני כהן פרדו לואי פטראוס ידלין ואורלי הירדני / צילום.: חן גליל

"תסריט מגה" שנמנע

ימים לא פשוטים עוברים על עובדי רשת מגה, שעלולים לאבד את פרנסתם. אלה ימים עצובים מאוד גם לכמה ממנהליה, שמקבלים רק שליש מהבונוס שהרוויחו קודמיהם.

כזה גם יכול היה להיות סיפורה של רשת שופרסל המתחרה. לפני שנתיים שתיהן היו באותה סירה. ממש אז, בתחילת 2014, רווחי שופרסל צנחו ביותר מ-40%. אבל מאז השכילה הרשת, בהנהלת איציק אברכהן, לקדם מהלכים חשובים והיא נמצאת היום במקום אחר.

עכשיו באיגוד השיווק החליטו להכריז על אברכהן כאיש השיווק של 2015: "באומץ ובעקביות הוביל איציק אברכהן את המהלך השיווקי ארוך-הטווח של חיזוק המותג הפרטי של שופרסל", הם כתבו. "הוא נבחר בזכות חינוך שוק מאסיבי ומאות השקות של מוצרים חדשים תחת המותג הפרטי, שחלקם מהווים תחרות ישירה עם הספקים המובילים של שופרסל".

איציק אברכהן/ צילום.:סיון פרג'

 

עוד כתבות

מה הפיל את מטבע הביטקוין? / צילום: Shutterstock

צניחה של 22% מהשיא: מה הפיל את מטבע הביטקוין באפריל?

מספר אירועים טלטלו את מטבע הקריפטו הגדול בעולם בחודש אפריל ● התחממות האינפלציה בארה"ב, גזר הדין של מנכ"ל בייננס לשעבר ואירוע החצייה הן רק חלק מהם ● מה הוביל לנפילת מטבע הקריפטו הגדול, ומי עוד מושפע מכך?

מנכ''ל SMCI, צ'ארלס ליאנג, מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, מנכ''לית AMD, ליסה סו / צילומים: רויטרס - Jonathan Ernst, Mark Lennihan ,AP, Chiang Ying-ying

דוחות חברות השבבים חושפים את האתגר הגדול של הסקטור הלוהט בוול סטריט

השבוע פרסמו שתי חברות שבבים גדולות, AMD ו-SMCI, את התוצאות הכספיות שלהן ואיכזבו את המשקיעים ● בתגובה לדוחות, מניות שתי החברות צללו בחדות במסחר בוול סטריט יחד עם אנבידיה שנסחרת בירידות ● מומחים מסבירים: "יש ביקוש והשקעות של חברות גדולות, אבל ההכנסות לא מתרוממות"

רחפן של חברת DJI הסינית / צילום: ap, Shizuo Kambayashi

אחרי טיקטוק, ארה"ב בדרך לחסום את פעילות ענקית הרחפנים הסינית

הצעת חוק חדשה קוראת לחסום את הגישה של חברת DJI הסינית לתשתיות התקשורת בארה"ב, מחשש לריגול ● הערכה: המהלך יקפיץ את מחירי הרחפנים בארה"ב, המשמשים בעיקר חקלאים

אילוסטרציה: shutterstock

התשואה באפריל נחתכה, אז למה מנהלי ההשקעות בטוחים שבקרוב שוק המניות ישוב לעלות?

החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי היכה באפיקי הגמל והפנסיה: באפריל נמחקה כשליש מהתשואה שהושגה ברבעון הראשון של השנה ● כלכלנים מסבירים כי החשש מהתפרצות מחודשת של האינפלציה מעיב על ביצועי שוק המניות, אבל מעריכים כי "לא תהיה מפולת"

בניין סופר מיקרו בקליפורניה / צילום: Shutterstock

שתי מניות שבבים פרסמו אתמול דוחות. איך הגיבו המשקיעים?

יצרנית השרתים סופר מיקרו לא עמדה בתחזיות האנליסטים ופרסמה הכנסות נמוכות מהצפוי ● גם חברת השבבים AMD פרסמה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון וספגה הורדה דרמטית במחיר המניה

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

שוטרים פורצים לבניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: ap, Cliff Owen

המשטרה משחררת את אוניברסיטת קולומביה, וטראמפ משחרר את לשונו

כיבוש קמפוס האוניברסיטה הניו יורקית בידי פרו–פלסטינים הסתיים, לאחר שבין המוחים התגלתה נוכחות של "מהפכנים מקצועיים" ● האלימות בקמפוסים תועיל לדונלד טראמפ, המוביל בסקר האחרון בהפרש ניכר, וחושף בגלוי את הבוז והטינה שלו כלפי ישראל וכלפי נתניהו

כך מתכננים באיראן "לחגוג" את מתקפת הטילים על ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: באיראן הכריזו שיום התקיפה על ישראל וה-7 באוקטובר יהיו ימי חג, בית הדין הבינלאומי דחה בקשה לעצור סיוע גרמני לישראל ומה יקרה אם אוניברסיטאות אמריקאיות יפסיקו להשקיע בחברות עם קשר ישראלי ● כותרות העיתונים בעולם 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: עומר וידר, כדיה לוי

התקדים של רשות התחרות: הציטוטים שסיבכו את אייל רביד, ומי עשויים להיות הבאים בתור?

שנתיים לאחר שנחשפה פרשת תיאום המחירים, רשות התחרות החליטה לזמן את אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי, לשימוע לפני הגשת כתב אישום ● לראשונה ובאופן תקדימי, קמעונאי מועמד לדין על בסיס התבטאויות בתקשורת ● בשבועות הבאים צפויות להתקבל החלטות לגבי עוד בכירים

חממת קנאביס / צילום: Shutterstock

הבשורה מאמריקה שהקפיצה את מניות הקנאביס, גם בת"א

ממשל ביידן הודיע כי הוא בוחן הקלות במגבלות על סם הקנאביס, ושלח את מניות החברות הגדולות בענף לזינוק של עשרות אחוזים בוול סטריט

אפרת שפר / צילום: שלמה שהם

כמה יקבל כל מפונה שיירשם לתוכנית התעסוקה החדשה בחיפה?

יוזמה של החברה הכלכלית חיפה, שותפות חיפה־בוסטון והעירייה מציעה רצף תעסוקתי למפונים שנותרו במלונות ● ד"ר אפרת שפר, מובילת התוכנית: "המטרה היא להעלות אותם על מסלול השיקום"

סניף של שופרסל / צילום: Shutterstock

רגע אחרי פסח: שופרסל שלחה לכ-100 עובדים מכתבי פיטורים

לא מדובר בהפתעה מבחינת העובדים, שלא מעט מהם תיארו בתקופה האחרונה כי הם חוששים למשרותיהם אחרי כניסתם של האחים אמיר ● רק אתמול הודיע המשנה למנכ"ל שופרסל ניצן גולדברג על עזיבתו את החברה

אייל רביד / צילום: עומר וידר

שימוע לפני הגשת כתב אישום למנכ"ל ובעלי ויקטורי אייל רביד בפרשת תיאום המחירים

רשות התחרות זימנה את אייל רביד, מנכ"ל ובעלי רשת ויקטורי, לשימוע לפני הגשת כתב אישום, וזאת בגין התבטאויות פומביות שבאמצעותן ניסה להגיע להסדרים להעלאת מחירים

אתר בנייה / צילום: Shutterstock

גורם בענף הבנייה: 8,000 פועלים פלסטינים כבר נמצאים בישראל; במנהל האזרחי מכחישים

הגורם טוען כי מדובר בפועלים שכבר עבדו בעבר בארץ, וקיבלו לאחרונה אשרות חדשות מהשב"כ ● במנהל האזרחי מתעקשים: "אין כרגע אישור להכנסת פועלי בניין לישראל"

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית: התנהלות הממשלה בנושא גיוס החרדים - המשך הרפורמה המשפטית

בהרב-מיארה שלחה מכתב חריף למזכיר הממשלה, בו נכתב כי בהתנהלות בעניין גיוס בני הישיבות "יש משום המשך של הניסיון, שהוא חלק ממה שכונה 'הרפורמה המשפטית', להחליש את מעמד הייעוץ המשפטי לממשלה ולעקוף אותו" ● בתוך כך, היועמ"שית הגישה תשובה משלימה לבג"ץ בעניין חוק הגיוס, בה צוין כי במהלך דצמבר 2023 החלו במשרד הביטחון ובצה"ל בגיבוש תוכנית לגיוס בני החברה החרדית

נתב''ג. חברות התעופה הבינ''ל מהססות לשוב לפעילות / צילום: Reuters, Nir Keidar

מבנגקוק ועד טורנטו: אפשרויות הטיסה מצטמצמות במיוחד לשורה של יעדים

יונייטד איירליינס הודיעה השבוע על דחייה נוספת בהפעלת הקו לארה"ב, והיצע הטיסות הישירות ליעדים רחוקים נותר כמעט בבלעדיות בחברות התעופה הישראליות ● ובזמן שהמחירים ממריאים, בענף חוששים: "אין פוטנציאל להגברת הטיסות הישירות עד שהתמונה תתבהר"

גלנט, נתניהו והלוי / עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: עמוס בן גרשום-לע''מ, AP

צווי מעצר בינלאומיים לראש הממשלה והרמטכ"ל: האם התרחיש הזה אפשרי ומה המשמעויות

בישראל מביעים חשש שבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג יוציא צווי מעצר נגד בכירים בשלטון הישראלי, ובראשם ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל ● מהן הסכנות שבהוצאת צווים כאלה, באילו מדינות הם עלולים להיעצר, ומי ההרכב שיקבל את ההחלטה ● גלובס עושה סדר

הרמטכ''ל הרצי הלוי / צילום: חדשות 12

הרמטכ"ל: המתקפה בעזה תלך חזק, מכינים גם מתקפה בצפון

הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בגבול לבנון יחד עם מפקד פיקוד צפון • שני בתים נפגעו ישירות מנ"ט בשתולה שבגליל המערבי, נזק כבד נגרם • ישראל פתחה מחדש את מעבר ארז להעברת סיוע הומניטרי, 30 משאיות הוכנסו לצפון הרצועה • שר הביטחון גלנט נפגש עם שר החוץ האמריקני בלינקן בכרם שלום: "מחויבים לשחרור החטופים, ונערכים לפעולה ברפיח" • עדכונים שוטפים

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

עליות קלות בתל אביב; אופקו הלת' מטפסת בכ-4%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.5% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● הנפקות האג"ח הקונצרניות באפריל גדלו בישראל בכ-300% ● במיטב מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית בהחלטה הקרובה ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר

5,000 דולר לפליט: המצרי שמגלגל מיליונים על חשבון תושבי עזה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארה"ב וסעודיה קרובות מתמיד להסכם, גם בלי ישראל, אסמעיל הנייה כבר כמעט שבועיים באנקרה, במצרים עושים מיליונים מפליטים בעזה וארה"ב משלבת טכנולוגיה ישראלית בנגמ"שים ● כותרות העיתונים בעולם